Évről-évre kevesebb üdítőitalt vásárolunk

Vágólapra másolva!
Sem bővülni, sem munkahelyet teremteni nem képes az alkoholmentes szektor: soha még olyan kevés üdítő és gyümölcslé nem fogyott, mint az utóbbi hat évben, és a tendencia folytatódik. 
Vágólapra másolva!

2013-ban a szektorban 8 százalékot esett az eladás, 827 millió literre a 2012-es 896 millió literről, tájékoztat a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcslé- és Ásványvízgyártók Szövetsége közleményében. A zsugorodás 2007 óta megállíthatatlan, két év alatt 400 munkahely szűnt meg az ágazatban. Tavaly 31 százalékkal kevesebb szénsavas üdítőt fogyasztottunk, mint a csúcsévnek számító 2003-ban. Ami a gyümölcsleveket illeti, fogyasztásban csak 1 százalék a csökkenés, de 35 százalék 2007-hez képest.

A szövetség azzal az állítással igyekszik erőteljesebb vásárlásra buzdítani a fogyasztókat, hogy egy üdítőital még egy almánál is kevesebb kalóriát tartalmaz. A helyzet okát egyértelműen a termékadóban látja, és nagyon bízik benne, hogy ezt kezdetben csökkenti, majd ki is vezeti a kormány.