Légörvénybe került az Air Berlin

Vágólapra másolva!
Valóságos légörvénybe került az Air Berlin árfolyama a frankfurti tőzsdén, miután ismét olyan hírek láttak napvilágot, hogy kivezethetik a céget a frankfurti börzéről. Már múlt héten is megrángatták a befektetők a részvény árfolyamát, és ma is nagy volatilitást lehet látni az Air Berlin papírok piacán.
Vágólapra másolva!

Eltűnhet a tőzsdéről az Air Berlin

Most olyan hírek keltek szárnyra, hogy a korábbi és jelenlegi top menedzsment venné meg a részvények 38,5 százalékát a kisebbségi tulajdonosoktól szert téve így 50,1 százalékra, írja a WirtschaftsWoche meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Az újság azt is hozzáteszi, hogy a török Sabanci család (az ESAS Holdingon keresztül) is eladnál jelenlegi 12 százalékos tuljadonát.

Emellett a jelenleg 30 százalékos pakkot birtokló Abu-Dhabi illetőségű Etihad Airways 49,9 százalékra emelné részesedését, így pedig kivezetnék a tőzsdéről a német fapados céget.

Az Air Berlin vezetőségének célja, hogy megőrizzék a vállalat német mivoltátamire azért is van szükség, hogy ne vesszenek el a fapados cég Európai Unión kívüli repülési jogai.

Forrás: Investor.hu

Az Etihad egyébként egy sok légitársaságokból álló hálózatot épít kisebbségi részesedések vásárlásával, hogy minél több utast gyűjtsön össze partnereitől Abu Dhabiban lévő központjába. Az arab légitársaságtól nem kívánták kommentálni a megjelenteket, míg az Air Berlin csak megismételte szerdai közleményét, amiben azt írták, hogy elhalasztják éves jelentésük publikálását, mert előrehaladott tárgyalásokat folytatnak különböző lehetőségekről, amik döntően befolyásolhatják majd a cég életét.

Erősítené pozícióit az Etihad

Az Etihad arra készülhet, hogy az Air Berlin és az olasz Alitalia összevonásával nyerjen teret a későbbiekben. (Az Alitaliában jelenleg az Air France-KLM-nek van jelentős részesedése.)

Az már korábban is többször felmerült, hogy a komoly anyagi gondokkal küzdő Alitaliában is részesedést szerezne a cég akár 40 százalékig is, írja a Reuters. Habár ezek a tárgyalások még kezedeti stádiumban állnak, és még az olasz hatóságok is beleszólhatnak. Az Alitalia több mint 800 millió eurós adóssággal rendelkezik, aminek visszafizetése nagy nehézséget ró a légitársaságra.

Az Etihad egyébként március elején számolt be 48 százalékos profitnövekedésről és ezzel együtt az idei évre is további bővülést vár. Egyébként a nettó nyeresége 62 millió dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 42 milióról.

A WirtschaftsWoche arról is írt, hogy James Hogan az Etihad vezérigazgatója a német kormánynál is lobbizik, hogy támogassák a tranzakciót, ami több mint 100 millió eurós is lehet.

Mindenesetre az Air Berlin árfolyama nagy kilengéseket mutatott a szerdai pletykák óta. Március 19-én előbb 15 százalékkal lőtt ki, majd másnap csaknem ugyanekkorát esett (13%). A mai kereskedésben előbb 10 százalékos ugrást produkált a papír nyitásban, majd ezt követően 3,6 százalékos pluszig korrigált vissza, míg jelenleg 7 százalék körüli pluszban egyensúlyozik.

Forrás: Investor.hu