Vágólapra másolva!
250 millió dolláros tőzsdei részvénykibocsátást kíván megvalósítani az online tárhelyszolgáltatásokat kínáló Box - írja a Financial Times.  A cég évek óta veszteséges, azonban kihasználhatja a technológiai szektor körül kialakult felhajtást.
Vágólapra másolva!
  • Tovább pörög az amerikai IPO-piac, ezúttal az online tárhely szolgáltatással foglalkozó Box kíván 250 millió dolláros elsődleges részvénykibocsátást megvalósítani a közeljövőben.
  • A Box hétfőn be is adta a bevezetési kérelmet a SEC-hez, és a New-York-i tőzsdére fogják bevezetni a papírokat.
  • A társaság tavaly 124 millió dolláros árbevételt és masszív, 168 millió dolláros nettó veszteséget ért el a 2012-es 112,6 millió dolláros mínusz után. Az árbevételnél magasabb veszteség meglehetősen gyenge és szokatlan eredménynek számít, amiben leginkább a megugró forgalmazási és marketingköltségek játszottak szerepet. Ezek a költségek ugyanis a 2012-es 99,2 millió dollárról 171 millió dollárra ugrottak tavaly. Ez azt jelenti, hogy a társaság többet költ szolgáltatásainak eladására, mint amennyi árbevétel befolyt azok értékesítéséből.
  • A tőzsdei bevezetés ezt a masszív veszteséget segítheti eltüntetni, mivel az így befolyó forrást a mínuszok finanszírozására fordíthatják. Az IPO-ra azért is szükség lehet, mert a cég készpénzállománya meglehetősen alacsony, mindössze 108 millió dollárt tesz ki.
  • A benyújtott dokumentumokból kiderült, hogy a Box az elmúlt években sorozatosan veszteséges volt, és a cég arra számít, hogy ez a következő néhány évben is így marad.
  • A sikeres IPO-ra pedig minden esélye megvan a Box-nak, mivel kifejezetten nagy tőzsdei mánia uralkodik a technológiai szektorban (gondoljunk csak a szintén masszívan veszteséges Twitter részvénykibocsátására). A közösségi médiacégek esetében óriási a felhajtás, ami sok esetben az értékeltségek jelentős elszaladásához vezetett. Jay Ritter, a Floridai Egyetem professzora rámutatott, hogy az idei első két hónapban tőzsdére lépő amerikai társaságok kétharmada veszteséges volt, melynél magasabb arányt csak a 2000-es évek dotkom-lufija idején figyelhettünk meg.
  • A Box pedig ebből a mániából profitálhat majd, ugyanakkor szerintünk a cég meglehetősen gyenge eredményei miatt érdemes lehet óvatosan bánni vele.