Egyszerűen imádnak minket a német turisták

2014.03.27. 17:01

2013-ban akkora érdeklődéssel fordultak Magyarország felé az üdülni vágyó németek, hogy a helyi utazási irodák levonták a következtetést: most, amikor a legtöbben eldöntik, hol töltik a szabadságukat, kiemelten ajánlják nekik a magyar városokat, tájakat. A tavalyi év 5-10 százalékos növekedése után az irodák hasonlóan szép, vagy még szebb adatokra számítanak. Tíz éve nem voltunk olyan erejű népszerűsítő kampány célpontjában, mint amilyet a Magyar Turizmus Zrt. idén tavaszra felépített.

Hévíz, Balaton, Budapest - van mit adnunk a turistáknakFotó: Tuba Zoltán - Origo

Mezősi Csilla egyéni vállalkozó bő két és fél éve a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviseletének vezetője, a PR-tendert egyedüli ajánlattevőként nyerte meg. A szakember az MTI-nek elmondta, hogy német turisták összesen 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánkban évente. „Németország egymaga akkora forgalmat generál, mint a rangsor második, harmadik és negyedik helyezettje együttvéve” – véli Mezősi Csilla.

1989

A tavaszi kampány egyik központi eleme a magyarországi határnyitás huszonötödik évfordulója. Ezért Magyarország akkor és ma címmel külön promóciót is szerveztek. Olyan orgánumok online kiadásai cikkeznek a vasfüggöny leomlásáról, mint a Die Welt, a Der Spiegel és a Stern. Ugyanitt hirdetések biztatják arra az olvasókat, hogy fedezzék fel újra a hajdani NDK-t – természetesen most már inkább a „Németország keleti tartományainak kultúrája és politikája” képzeletbeli címke alatt.

Nem marad ki a kampányból a magyar nagykövetség, sem a Balassi Intézet. A követség minden este vetítést rendez az épület kirakataiban: a filmek korabeliek, a reklámkampány mai, a cél pedig az, hogy mind a helyi lakosok, mind a Berlinbe érkezők figyelme fókuszába Magyarország kerüljön.

Persze Sziget

A szervezők úgy vélték, a fiatalokat a Sziget fesztivállal foghatják meg a legkönnyebben. Nem ok nélkül: tavaly 25 százalékkal több hetijegyet adtak el, mint 2012-ben, idén január végére pedig annyit, mint tavaly egész évben. Ebből az online marketing sem maradhat ki: a legfontosabb német zenei magazinok Facebook oldalán nyereményjáték zajlik. Azok között, akik megírják a saját, a fesztiválhoz kapcsolódó történetüket, jegyeket sorsolnak ki, és erre minden játékosnak még hónapokon át van esélye. A társaság Google Adwords kampányt indított a német nyelvterület legnagyobb nyaralóház-közvetítő cégével, a Novasollal, ennek célja a tavalyi 5 százalékos, és az idén márciusig regisztrált újabb 8 százalékos növekedés további ösztönzése – fejtette ki a szakember.

Az egészségturizmus egészen komolyan veszi a magyar táj termálkincseit. Egy hete került fel a YouTube-ra, illetve az Urlaub vom Schmerz – Vegyünk ki szabadságot a fájdalomból – mozgalom egyik honlapjára egy rövid riport Hévíz egyik gyógyszállójáról, annak fájdalomcsökkentő hidegkamra szolgáltatásáról. A kisfilmben főként német turisták osztják meg tapasztalataikat. A társaság itt sem bízza a véletlenre a népszerűsítést, a 400 ezer példányban megjelenő WAZ című napilappal karöltve telefonos információs kampányt indított. A magyar gyógyfürdőket latolgató német turistának csak egy telefonjába kerül, és mindent megtudhat arról, hogyan használhatja a saját biztosítását súlyfürdőre, gyógymasszázsra, és egyéb kezelésekre Magyarországon.

Fedélzetről bámészkodni

Szintén egyre nagyobb az érdeklődés a dunai hajóutak iránt, ez az utazásszervezők adatai alapján már most évi 300-500 ezer külföldi vendégéjszakát jelent a magyar idegenforgalomnak. Ezért a Magyar Turizmus szorosabbra fűzi a szálakat a hajótársaságokkal, és elsősorban arra törekszik, hogy a Vigadó, a Várbazár, a Zeneakadémia vagy éppen az Erkel Színház felújítása révén egyre nagyobb szerepet kapjanak a kulturális látványosságok és nevezetességek. Többek közt ezért működik együtt a luxus kategóriában utakat indító Arosa folyami hajózási társasággal, számolt be Mezősi Csilla. Hogy a kulturális turizmus barátai számára mi mindent rejthet egy budapesti út, az január óta motiválja a társaságot, amikor is a Tavaszi Fesztiválhoz kapcsolódó hirdetések jelentek meg többek közt a Die Weltben és a Frankfurter Allgemeine Zeitungban. Szintén a társaság kezdeményezte a közös akciót a népszerű fapados Germanwings légitársasággal: azoknak a törzsutasoknak, akik a Fesztivál idejére foglaltak jegyet a budapesti járatokra, kétszer annyi pontot írtak jóvá.