Márciusban 5,7 százalékkal több újautó talált gazdára az Egyesült Államokban, mint egy évvel korábban. Ezzel újra lendületbe jött az amerikai autópiac, és nagy valószínűséggel maga mögött tudta hagyni a gyenge téli hónapokat, aminek az autógyártók befektetői is örülhetnek. Többek között a Ford, a Toyota, a BMW és a Daimler árfolyama is a pluszokat halmozta/halmozza, ami után a BMW új történelmi csúcsra ugrott.

Tovább pörögnek az eladások

Remek autópiaci értékesítési adatok láttak napvilágot tegnap az Egyesült Államokban, melyek elhallgathatták az elmúlt hónapokban felerősödő pesszimista hangokat. Decemberben, januárban és februárban ugyanis az amerikai autópiac kisebb megtorpanásáról árulkodtak a megjelent értékesítési statisztikák, ami után számos elemző adott hangot olyan véleményének, hogy újabb visszaeséssel fog szembenézni az amerikai autópiac.

Ezzel szemben márciusban több mint 1,537 millió újautó talált gazdára az Egyesült Államokban, ami 5,7 százalékkal több az egy évvel korábban eladott mennyiségnél.

Forrás: Investor.hu, WSJ Data Center

Eszerint a téli hónapokban mutatott megtorpanás átmenetinek bizonyulhatott, amit sokan a szokatlanul hideg időjárásnak tudják be, mely távol tarthatta az autószalonoktól a vásárlókat. A melegebb idő beköszöntével azonban a vásárlók vételi kedve is visszatérhetett, amire a nagy autógyártók is számítottak.

Így az iparág márciusban folytatta az elmúlt öt évben mutatott fellendülését, és kilábalását a válságból. A márciussal végződő elmúlt 12 hónapban 15,6 millió újautót adtak el az Egyesült Államokban, ami hatéves csúcsnak felelt meg. Iparági szakértők úgy vélik, hogy a növekedés áprilisban is folytatódhat a tavasz beköszöntével, valamint az autógyártók által az értékesítések felpörgetése érdekében nyújtott nagy árkedvezményeknek köszönhetően. 

Forrás: Investor.hu, WSJ Data Center

Remekeltek a nagy gyártók 

A nagy autógyártók szinte kivétel nélkül remekül teljesítettek márciusban, és a vártnál jobb értékesítési számokkal rukkoltak elő. A General Motors eladásai 4,1 százalékkal emelkedtek a harmadik hónapban, miközben a szakértők csak 0,8 százalékos növekedést vártak. A cég 256 ezer újautót adott el az USA-ban, amivel továbbra is piacvezető volt az autópiacon. Ez azt mutatja, hogy a GM körül kialakult botrány (egyelőre) nem helyezett nyomást az értékesítési számokra.

Rajta kívül a nagy versenytárs Ford is remekelt, bár nem olyan mértékben, mint a General Motors. A Ford eladásai 3,3 százalékkal, 243 ezerre emelkedtek, holott csak 1,1 százalékos növekedésre számítottak előzetesen a szakértők. A 243 ezres értékesítési szám nyolcéves csúcsnak felelt meg, tehát legutóbb 2006-ban adott el legalább ennyi autót a gyártó.

Ez többek között a Fusion modelleknek köszönhető, melyek eladásai történelmi csúcsra pörögtek. Ezen túl a cég legsikeresebb modellje, az F-150-es modellek eladásai is tovább emelkedtek, közel 71 ezret adtak el belőlük a hónap során. Az F-150-es évtizedek óta az USA legnépszerűbb autója, mivel folyamatosan ez a modell vezeti az értékesítési listákat. A terepjáró új alumíniumvázat kap, amitől azt reméli a vállalat, hogy tovább fogja pörgetni az eladásokat.

A világ legnagyobb autógyártójának számító Toyota 4,9 százalékos növekedést tudott elérni, amivel csak a hátrányát tudta csökkenteni a Forddal és General Motors-szal szemben.

Rendkívül érdekes a nagy német luxusautó-gyártók egyre élesebb rivalizálása is. Márciusban a BMW visszavette a vezető szerepet, mivel közel 20 százalékos értékesítés-növekedést tudott felmutatni, szemben a Daimler Mercedeseinek 12 százalékos értékesítés-bővülésével. A BMW leginkább a 3-as és 4-es szériás modelljei iránti kiugró keresletnek köszönheti jó teljesítményét. A Mercedesnek sem kell szégyenkeznie, az S-osztályú modellek eladásai megduplázódtak egy év alatt (2299 darab fogyott belőlük), és a GLK terepjárók értékesítése is 24 százalékkal nőtt.

Forrás: Investor.hu, WSJ Data Center

 Kilőtt a Ford

Az eredményekre nagy ugrással reagált a Ford árfolyama, mely 4,6 százalékot menetelt. A General Motors viszont elgyengült a bíztató napközbeni emelkedés után, és 0,2 százalékos mínuszban zárt. A Toyota befektetői is örültek az eredményeknek, a japán autógyártó részvényei 0,6 százalékot erősödtek ma.

Európában a BMW ma 1,6 százalékos pluszban mozog, amivel új történelmi csúcsot ütött az árfolyama. Ezen túl a Daimler 0,3 százalékot erősödött.

Forrás: Investor.hu