Igazi kuriózum: szupermárka az agráriumban

2014.04.09. 14:00

Business Superbrands címet nyert egy mikrobiológiai termékeket forgalmazó mezőgazdasági vállalkozás. A 100 százalékban magyar tulajdonú, szombathelyi illetőségű AGRO.bio Hungary Kft. tizenhárom év alatt vált piacvezetővé a Bactofil talajbaktérium termékcsaláddal.

Eddig nincs rá példa, hogy a hetedik éve odaítélt elismerést mikrobiológiával foglalkozó társaság kapja. A fenntartható mezőgazdaságban tevékenykedő AGRO.bio az innovációban is példaként szolgálhat a magyar gazdáknak: nemcsak a vegyszermentes talajkezeléssel, hanem szakmai támogatással a gazdáknak, illetve a lakosság tudatosításával az egészséges táplálkozásban.

Daoda Zoltán szakmai igazgató elmondta, hogy 2005 óta gyógyszerminőségben előállított termékeik mellett cseppet sem elhanyagolható, hogy szolgáltatásaikat folyamatosan fejlesztik, vállalkozó szelleműek, és sales-csapatuk is hatékony. „Büszkék vagyunk a magyar szántóföldi termelőkre is, akik egész Európában a leginnovatívabbak és a legnyitottabbak a talaj-mikrobiológiai készítményekre, akik az új mezőgazdasági megoldásokat beillesztik saját termesztéstechnológiájukba és időről-időre látják a talaj szerkezetében bekövetkezett pozitív változásokat” – mondta el a vezető.

A díjat különösen értékessé teszi, hogy Európában a talaj-mikrobiológiai készítmények területén hazánkban a legnagyobb a verseny: míg a magyar piacon több mint 40, a legközelebbi országban mindössze 6 ilyen termék található. A minősített társaságok és márkák pedig már a kiválasztásnál előnyhöz jutnak. A magyar agrárium szereplői közül eddig jószerivel csak multinacionális vállalatok kapták meg a Business Superbrands díjat.