Kilőtt a Yahoo

2014.04.16. 08:48

Jól teljesített a Yahoo az első negyedévben, ami már magában is jó alapot adott a részvények árfolyamának emelkedéséhez az amerikai piaczárást követően. Az igazi hab a tortán viszont az Alibaba bevételének szárnyalása, ami végül a Yahoo papírjain 7 százalékot tudott emelni. 

  • A vállalat a várt 1,08 milliárd dolláros bevételnél magasabb, 1,09 milliárd dollárról számolt be az első negyedévben, miközben az egy részvényre jutó profit 38 cent lett a várt 37 centtel szemben. 
  • A bázishoz képest a bevétel 2 százalékkal került feljebb, amiben a főszerepet a hirdetési szolgáltatások bővülése játszotta. Elsőre nem tűnik nagynak a plusz, de a vezérigazgató szerint nagyon fontos ez a negyedév olyan tekintetben, hogy az alaptevékenységükben sikerült legalább megállítani a bevételek csökkenését. 
  • A jövőt illetően is a növekedés fennmaradására számít a menedzsment, a második negyedévre ugyanis 1,06-1,1 milliárd dolláros bevételt prognosztizálnak. Ez megfelel egyébként az 1,08 milliárd dolláros piaci várakozásoknak is. 
  • A nettó profit viszont jóval alacsonyabb az egy évvel korábbi szinteknél, amiben a cégnél zajló átalakítások egyszeri költségei is nagy szerepet játszanak. 
  • Ami talán a Yahoo gyorsjelentésénél is fontosabb, hogy az Alibaba 66 százalékos bevételi növekedésről számolt be, márpedig a közelgő tőzsdei megjelenés előtt ez mindenképp figyelemre méltó eredmény. Ami a Yahoo-nak azért sem mindegy, mert 24 százalékos részesedése van a kínai internetes cégben. 
  • A Yahoo papírjai az amerikai zárás után igen nagyot, 7 százalékot emelkedtek. 

Az Alibaba és a Yahoo első negyedéves teljesítményéről hamarosan részletesebb elemzést is olvashatnak az Investor.hu hasábjain.