Új védjegyet vezettek be a magyar zöldségre és gyümölcsre

Vágólapra másolva!
Megkezdték a Vitaricum védjeggyel jelölt minőségi magyar zöldség és gyümölcs árusítását, elsőként a CBA boltjaiban. Az idei zöldség és gyümölcs szezon korán indult, és jónak ígérkezik.
Vágólapra másolva!

A közelmúltban alapított Vitaricum védjegy a hazai termelői bázisra épülő minőségi magyar zöldség-gyümölcs termékeket fémjelzi. A védjegyet egy fővároshoz közeli CBA üzletben mutatták be, Fodor Attila kommunikációs igazgató pedig azt mondta, az áruházlánc üzleteiben zöldségből és gyümölcsből az elmúlt hetekben mintegy 30 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban. Az árak mérséklődtek az egy évvel korábbiakhoz képest, 15-20 százalékkal alacsonyabbak. Ez utóbbihoz a kedvező időjárás is nagy mértékben hozzájárult. Tavaly a CBA kínálatában 70 százalék volt a magyar zöldségek aránya, most 95 százalék.

Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke szerint a védjegy támpontot nyújt az áruk származásának egyértelmű azonosításhoz is. Azt mondta, az idei magyar zöldség-gyümölcsszezon a tavalyinál sokkal jobban alakul. A múlt évben ugyanis három hetet késett a természet, míg az idén másfél-két héttel előrébb tart, és a termékek nagyon jó minőségűek.

Az ágazat alapvető célja az, hogy 2020-ig legalább 1 millió tonnával növelje az éves termelést, mert manapság 1-1,5 millió tonnával kevesebb zöldség és gyümölcs terem, mint korábban.