A Nestlé tulajdonában lévő Nespresso kénytelen-kelletlen megváltoztatja kereskedelmi politikáját egyik legjelentősebb piacán, Franciaországban. A Nespresso azt követően lép, hogy a francia versenyfelügyelet (Autoritée de la Concurrence) vizsgálatot indított a cég ellen piaci erővel való visszaélés miatt.
Egyébként még két évvel ezelőtt a Nespresso két versenytársa figyelmeztette az Autoritée de la Concurrence-t a Nespresso franciaországi piaci pozíciójáról. A cég által most véghezvitt változásokat egy hónapig tesztelik, és ha azokkal elégedett a felügyelet, akkor leállítanak minden vizsgálatot.
Hónapokig tartó egyeztetések után a Nespresso beleegyezett, hogy kiterjeszti kávégépeire adott garanciáját olyan készülékekre is, amiben nem csak a cég saját márkás kapszuláit használják. Emellett a cég eltávolítja a gépen lévő feliratokat, amiken az szerepel, hogy csak Nespresso kapszulákat érdemes használni.
A francia piac azért kiemelten fontos a Nespresso számára, mivel összes eladásából 25 százalékkal részesedik. A versenyfelügyelet tájékoztatása szerint a kávékapszulák piacából 78 százalékos szeletet hasít ki, míg a kapszulás gépeknél 85 százalékos a piaci részesedése.
A Nestlé egyébként az elmúlt években sorozatosan elveszített több jogi vitát is, amiben a Nespresso márkanevet próbálta megvédeni a versenytársaktól. Tavaly az Európai Szabadalmi Iroda törölte el a kávégépére vonatkozó szabadalmat, míg egy brit bíróság tavaly áprilisi döntése értelmében a Dualit, ami a Nespresso gépekkel kompatibilis kapszulákat is gyártó cég, nem követett el szabálytalanságot.
Emellett pedig a német bíróság is elmeszelte a Nestlé azon kísérletét, hogy akadályozzák meg az Ethical Coffee Companyt, hogy az Nespresso-kompatibilis kapszulákat gyárthasson.