Az Inc. magazin a napokban publikált egy listát 2014. szerintük legbevállalósabb cégeiről. Szó, ami szó, ambiciózus tervek következnek.

Skybox Imaging

A Skybox olyan részletességgel szeretné indexelni a Földet, ahogy a Google kereshetővé tette az internetet. Ehhez persze űrtechnológia kell, de történetesen van nekik: tavaly novemberben lőtték ki az első műholdjukat, és a jövő év végéig további nyolcat állítanak Föld körüli pályára.

Mindehhez a Skyboxnak 91 millió dollár áll rendelkezésére, és 120 alkalmazott, akik feldolgozzák a műholdak képeit.

Kereshetővé tenni a Földet. Elég ambiciózus cél?Forrás: Skybox

PK Clean

A cég arra fejlesztett ki technológiát, hogy abból, amiből probléma, hogy olyan sok van – vagyis szemétből – olyat gyártson, amiből probléma, hogy egyre kevesebb van – vagyis olajat.

Jelenleg naponta 10 tonna műanyag-hulladékot alakítanak át körülbelül 10 ezer liter üzemanyaggá.

Factual

Ők a világ legnagyobb helyszín-adatbázisává szeretnének válni. Most körülbelül 70 millió helyszín van az adatbázisukban, de ez a szám napról-napra nő.

Ambri

Az Ambri olyan akkumulátort fejleszt, ami kimondottan a megújuló energia tárolására lenne optimalizálva. A nap- és a szélenergiának ugyanis a fő rákfenéje, hogy ezek az erőforrások nem állnak folyamatosan rendelkezésre, máskor viszont több van belőlük, mint amennyi aktuálisan kéne.

A megfelelő tárolással ez az apró probléma áthidalható lenne.

Aereo

Talán kevésbé nemes cél, mint a műanyaghulladék eltüntetése, de nem kevésbé nagy jelentőségű: az Aereo streamelt videókkal szeretné átalakítani a tévézés ma elterjedt módját.

A sikerét jelzi, hogy mostanra körülbelül az összes magára valamit is adó amerikai tévétársaság perben áll a céggel.

Thinkmodo

A világ egyik legőrültebb – és legsikeresebb – vírusvideókra szakosodott cége.

Upworthy

Az Upworthy az a cég, ami semmi mást nem csinál, mint hogy vesz már meglévő videókat, új címet és ajánlót ír hozzájuk, majd a korábban ismeretlen filmeket milliónyi emberhez juttatja el.

Mindezt azért, hogy a világ egy jobb hely legyen.

Voodoo Doughnut

Egy meglepően őrült üzleti modellre épülő oregoni donut-bolt, aminek az üzleti modellje, hogy a végsőkig kihasználja a szájhagyomány adta marketinglehetőségeket.

Mindegy, mennyire agyament egy ötlet, csak beszéljenek róla.

Goldie Box

Egy játékgyártó, ami szembemegy a nemi sztereotípiákkal. Még nincs kétéves a cég, de már megvették az első reklámszpotjukat a Super Bowlon.

Beats Electronic

Az a fejhallgató, amit az összes igazán cool fazonon látsz. A céget hat éve alapították, és mostanra az amerikai fejhallgató-piac 70 százalékát uralják.

Bridge International Academies

A cég missziója egyszerű: legyen 10 millió tanítványuk, szüntessék meg a világ szegénységét, és közben keressenek pénzt mindezzel.

Eddig 300 általános iskolát építettek, amibe 100 ezer gyerek jár.

GiveDirectly

Egy amerikai nonprofit, ami kiveszi a nagy nonprofit szervezetet az adományozó és a rászoruló közül: azt szeretné, ha az adomány teljes egészében a rászorulókhoz kerülne. Eddig 22 millió dollárt juttatott közvetlenül rászorulókhoz.

Oscar

Egy egészségbiztosító, ami barátságos, érthető, és állítólag szerethető is.

Immunity Project

Semmi extra, éppen csak az AIDS ellenszerét keresik egy közösségileg finanszírozott projekt keretében.

Clinton Guistra Enterprise Partnership

Az ötlet egyszerű: ahhoz, hogy megszűnjön a világon a nyomor, munkahelyeket kell teremteni. A volt amerikai elnök által jegyzett nonprofit a világ legnagyobb munkahelyteremtője szeretne lenni.

Az első évükben 20 ezer munkahelyig jutottak. A világ jelenleg legnagyobb munkaadója, a Wal Mart, 2,2 millióval. Van még tér a fejlődésre.

Icon

A repülőgép-gyártással foglalkozó Icon nem pont a Jetson-családból ismert repülő autót gyártja, de alighanem ez a legjobb közelítés, amit valaha láttunk.

Egy repülő, amihez nem kell repülőtér.

A legközelebb a repülő autóhozForrás: Icon

Hello Products

Ez a dizájncég a fogápolást forradalmasítja újragondolva azokat a dolgokat, amiket a Colgate-hez és GSK-hoz hasonló óriások már évek óta készpénznek vesznek.

Artemis Networks

Az Artemis a Maslow-piramis -1. szintjét szeretné mindenkorra kipipálni. Legyen wifije mindenkinek, mindenhol!

Sabi

Ez a cég, egy olyan célcsoportnak ajánl dizájnos termékeket, akikről mindenki hajlamos elfeledkezni: a nyugdíjasoknak.

Ráadásul olyan termékeket dizájnolnak vonzóra, amiket mindenki szívesen elfelejtene: gyógyszeres dobozokat és mankókat.

Mystery Ranch

Egy dizájner-hátizsákgyártó, némi katonai tapasztalattal, és az igazán kemény természetgyártóknak célozva.

Eventbrite

Az Eventbrite lehetővé teszi, hogy bárki jegyeket értékesítsen bármilyen eseményre, bármikor, bárhol, bárkinek. Eddig 190 millió jegyet adtak el a felületén.

Pal’s Sudden Service

Egy gyorsétteremlánc, ami az életre tanít. Tényleg.

Sparc

A Sparc egy szoftvercég, ami megújuló energiára és HR-szoftverekre specializálódott. De a lényeg a saját HR-jükben van. A filozófiájuk szerint egyetlen alkalmazottnak sem lehet kétszer egymás után rossz napja.

És rengeteget tesznek is azért, hogy ne legyen.

DEG

Egy tanácsadócég, ahol mindenki megvalósíthatja a saját ötleteit. Az alkalmazottakból vállalkozók lesznek, akik egytől-egyig a saját álmaik felépítésén dolgoznak.

Barry-Wehmiller

Végül egy gyártócég, amely alapjaitól gondolja újra, hogy hogyan kellene a cégeknek bánniuk az alkalmazottaikkal. Mindezt úgy, hogy közben keresnek évi 1,7 milliárd dollárt.