Kínában és Európában kétszámjegyű ütemben emelkedtek a Peugeot autóeladásai az első negyedévben. A cég elsősorban a magára találó európai autópiacnak, és a tovább hasító kínai eladásoknak köszönheti, hogy az árbevétele 2 százalékkal tudott emelkedni, a devizahatások ugyanakkor igen negatívan érintették a céget.

A Peugeot első negyedéves gyorsjelentésének főbb pontjai:

  • A társaság európai autóértékesítései 16 százalékkal növekedtek, ami a magára találó európai autópiacnak köszönhető. Kínában szintén hasított a Peugeot, és 18 százalékkal emelkedtek az eladások. A globális eladások összesen 7,6 százalékkal emelkedtek, így 725 917 darab autót tudott értékesíteni a vállalat.
  • Az értékesítések pörgése ellenére az árbevétel csak 13,3 milliárd euróra ugrott az első negyedévben az egy évvel korábbi 13 milliárd euróról. Az árbevételre a devizahatás helyezett nyomást, az erős euró és a feltörekvő piaci devizák leértékelődése negatívan befolyásolta a számokat. 
  • A Peugeot arra számít, hogy az európai autópiac javulása tovább fog folytatódni, és 3 százalékkal fog bővülni ebben az évben. Az elmúlt években a francia autógyártót érintette az egyik legérzékenyebben az európai autópiac mélyrepülése, és a vállalat jelenleg ebből a gödörből igyekszik talpra állni. 
  • A Peugeot részvénye már 3,6 százalékot esett a kedvező eredmények ellenére, amiben annak is szerepe lehet, hogy a vállalat részvényesei ma szavaznak majd a tőkeemelésről.