Megőrülnek a BMW-kért

Vágólapra másolva!
Ahogy a korábban közzétett első negyedéves autóeladási statisztikákból sejteni lehetett, remek negyedévet zárt a világ legnagyobb luxusautó-gyártója, a BMW. A cég autóeladásai mindenkori első negyedéves rekordra emelkedtek, és kifejezetten Kínában volt kirobbanó a kereslet a BMW-k iránt. Ennek köszönhetően pedig a vállalat adózás előtti profitja mindenkori első negyedéves rekordra ugrott. 
Vágólapra másolva!

Erős lett az évkezdet

Újabb remek gyorsjelentés látott napvilágot az európai luxusautó-gyártók szektorából, ami arról árulkodik, hogy elképesztő kereslet mutatkozik a prémiumkategóriás gépjárművek iránt. A Daimler és a Volkswagen után ezúttal a BMW számolt be kirobbanó eredményekről.

Érdeklik az autógyártók részvényei? Jöjjön el következő előadásunkra, ahol többek között kiderül, látnak-e bennük fantáziát a profi befektetők.

A BMW adózás előtti profitja 2,166 milliárd euróra emelkedett az első negyedévben, ami mindenkori első negyedéves rekordnak felelt meg. Az árbevétel közel 4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, és 18,24 milliárd euróra ugrott. Ez csak minimálisan maradt el az elemzői várakozásoktól.

Forrás: BMW, Investor.hu
Forrás: BMW, Investor.hu

A német autógyártó többek között a magára találó európai autópiacból profitál, melynek köszönhetően növekszik a kereslet a cég prémiumkategóriás autói iránt. Ráadásul a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában is elképesztő ütemben terjeszkedik a társaság (a riválisokkal együtt), melynek szintén beérik a gyümölcse. Kínában több mint 25 százalékkal ugrottak meg a cégcsoport értékesítései, és összesen 108 143 darab autót adott el a vállalat a hatalmas országban.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a BMW rekordmennyiségű autót adott el az idei első negyedévben, mivel 487 024 darab autónál többet korábban soha nem értékesített az első negyedévekben. Kifejezetten nagy volt a kereslet az X1-es, X3-as és X5-ös modellek iránt, melyek eladásai 11-15 százalékkal növekedtek egy év alatt. A cégcsoporton belül a Rolls-Royce-ok eladásai közel 40 százalékkal növekedtek egy év alatt (897 darab), a Minik értékesítése viszont 12,5 százalékkal visszaesett (57868 darab). Ezzel továbbra is a BMW uralja a világ luxusautó-piacát, a második helyezett Audi és a harmadik Daimler előtt.

Forrás: BMW, Investor.hu

A remek évkezdet után értelemszerűen optimista a BMW vezetése, így továbbra is arra számítanak, hogy az idei adózás előtti profit jelentősen meg fogja haladni a tavalyi 7,9 milliárd eurós értéket. Erre minden esély megvan, mivel az első negyedévben ennek az összegnek több mint a negyedét sikerült összehoznia az autógyártónak. A vállalat legalább 7-9 százalék körüli profitnövekedéssel kalkulál erre az évre.

Ez többek között a következő hónapokban piacra kerülő új modelleknek lehet köszönhető. A vállalat 16 új vagy felújított modellt fog piacra dobni a következő hónapokban, többek között a 4-es szériájú Gran Coupé, valamint a 2-es szériájú háromajtós modellek kerülnek majd az autószalonokba. Ezekhez nagy reményeket fűz a menedzsment, és a várakozásaik szerint az értékesítések így tovább fognak pörögni. A BMW arra számít, hogy idén az autóeladásaik át fogják lépni a "bűvös" 2 millió darabot, amire korábban még nem volt példa.

BMW Gran Coupe Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Az új modellekre szükség is van, ha a BMW meg akarja őrizni vezető szerepét a piacon. A fő rivális Daimler és Volkswagen ugyanis szintén rálépett a gázra, előbbi 30 új Mercedest fog piacra dobni az évtized végéig, utóbbi pedig 17 új vagy felújított Audival veszi fel a versenyt. Mindkét társaságnak az a célja, hogy átvegye a vezető szerepet a BMW-től a prémiumszegmensben néhány éven belül.

Olcsó vagy drága?

Felmerülhet a kérdés, hogy a BMW részvényei olcsónak vagy drágának számítanak-e jelenleg. A kérdést a relatív árazás segítségével dönthetjük el, melynek során megnézzük, hogy a szektortársakhoz képest mekkora EV/EBITDA mutatón forog a BMW. A BMW EV/EBITDA mutatója 9-es értéken található, ami magasabb az iparági átlagnál. Eszerint a vállalat értékeltsége koránt sem számít olcsónak.

Forrás: Investor.hu

Tovább ronthatja a képet, ha azt is megvizsgáljuk, hogy ehhez mekkora EBITDA-növekedést várnak az elemzők 2015-ig. A szakértők szerint a BMW EBITDA eredménye a 2013-as szint körül alakulhat, így az ehhez párosuló 9-es EV/EBITDA mutató meglehetősen magasnak számít. Ezek alapján tehát a BMW részvényei drágának számítanak.

Forrás: Investor.hu

A remek eredményekre egyelőre nem "haraptak rá" a befektetők, mivel a BMW részvényei csak 0,2 százalékos pluszban mozognak. Ráadásul késő délelőttre már 0,9 százalékos mínuszba csúsztak vissza a papírok.

Ha érdekli, hogy látunk-e fantáziát a BMW részvényeiben, jöjjön el soron következő előadásunkra, ahol többek között erre a kérdésére is választ kaphat.

BMW napi grafikon Forrás: Amibroker, Investor.hu