Vége is a Kánaánnak a Toyotánál?

Vágólapra másolva!
Bár rekord nyereséget ért el a márciusban végződő pénzügyi évben a Toyota, a részvényesek mégsem lehetnek felhőtlenül boldogak, ugyanis a jelenleg futó évre már nem annyira optimista a cég.
Vágólapra másolva!

Rekord nyereséggel zárt a márciussal végződő pénzügyi évében a Toyota, nettó profitja brutális mértékben, 90 százalékkal bővült (1820 milliárd jen), de üzemi eredménye is 74 százalékkal nőtt (2290 milliárd jen).

A jó eredményeket elsősorban a gyengülő jen segítette, hiszen a japán deviza leértékelődése 900 milliárdos pozitív hatással volt az üzemi eredményre, de például a költségcsökkentések is 290 milliárddal járultak hozzá a rekordszámokhoz.

Azonban a mostani pénzügyi évre már kevésbé optimista a Toyota, hiszen árbevételben (25700 milliárd jen) és üzemi eredményben (2300 milliárd jen) is gyakorlatilag stagnálást vár, míg nettó profitja két százalékkal csökkenhet (1780 milliárd jen), holott az elemzői konszenzus 2020 milliárdot vár.

Habár az autógyártó az amerikai és az európai piacon további felépülésre számít, a feltörekvő piacokra vonatkozóan már inkább pesszimista a társaság (csökkenés jöhet a bevételeiben). Ráadásul a Japánban áprilistól életbe léptetett fogyasztási adóemelés is csökkentheti a bevételeket.

Ennek ellenére a Toyota idén is rekordszámú autót szeretne értékesíteni, méghozzá 10,25 millió darabot, túlszárnyalva a tavalyi 10,13 milliót. Ami már szintén rekord volt, és a japán gyártó lett az első vállalat, amelynek sikerült a 10 milliós álomhatárt átlépnie.

A cég még márciusban jelentette be, hogy 360 milliárd jenért tervez saját részvényeket visszavásárolni, méghozzá a teljes állomány 1,9 százalékát (60 millió darabot).

A Toyota árfolyama ma 0,3 százalékkal emelkedett a tokiói tőzsdén, mielőtt közzétették volna a jelentést.

Korábban: