A Sony sem szeretne lemaradni a Microsoft mögött, már ami a játékkonzolok Kínában történő értékesítését illeti. Ahogy arról korábban beszámoltunk, jelentős áttörést elérve a Microsoft kezdheti meg legelőször konzoljainak, az Xbox One-oknak az értékesítését a hatalmas kínai piacon, a rivális Sony is lépéskényszerbe kerülhetett.
A japán óriás most bejelentette, hogy sikerült megállapodnia a kínai Shanghai Oriental Pearl társasággal, és létrehoznak két kapcsolt vállalkozást, melyeken keresztül megkezdődhet a PlayStation 4 készülékek kínai értékesítése. Kínában ugyanis csak kapcsolt vállalkozásokon keresztül lehet külföldi cégeknek játékkonzolokat forgalmazni, miután a kínai hatóságok feloldottak egy 2000 óta érvényben lévő tiltást idén januárban.
A hatalmas kínai piacon történő terjeszkedés kulcsfontosságú a Sony számára, ha meg szeretné őrizni vezető szerepét a konzolpiacon. A kínai videójáték-üzletág 10 milliárd dolláros éves árbevételű iparággá nőheti ki magát 2015-re a PwC szakértői szerint. Ebből pedig érthető módon nem szeretnének kimaradni a konzolgyártók, akik így tovább növelhetik globális eladásaikat.
A Sony számára a PlayStation 4-ek eladásai jelentik a növekedés fő és kis túlzással egyetlen hajtómotorját. A japán cég régóta csak vergődik, tavaly 128,4 milliárd jenes (átszámítva 1,26 milliárd dolláros) veszteséget halmozott fel, és idén is 50 milliárd jenes mínuszra számít. Emiatt nagy szükség van a játékkonzol eladásainak pörgésére, ami a veszteségek eltüntetésének lehet az egyik legfőbb záloga.
A kínai terjeszkedés hírének érthető módon megörültek a Sony befektetői, így a cég részvényei mai 3,7 százalékot tudtak erősödni. Ez az utóbbi két hónap legnagyobb napon belüli emelkedésének felelt meg.