Wolf Gábor: ez vért kíván!

Vágólapra másolva!
A hagyományos jótékonysági akciók ritkák, és sokszor nem elég hitelesek, mondja Wolf Gábor marketingszakértő, aki most ajándékkönyvet ajánl azoknak, akik a vérüket ajánlják másoknak.
Vágólapra másolva!

Szokatlan akcióval buzdítja véradásra a vállalkozókat a kisvállalati marketing szakértője, Wolf Gábor. Aki júniusban elmegy vért adni, és az erről készült selfie-t feltölti a Facebookra, annak ad egy dedikált ajándékpéldányt a könyvéből, a Kisvállalati marketing bibliából.

Forrás: Marketing Commando

„Nem ez az első jótékonysági akciónk, csak korábban sosem vertük ezeket nagydobra,” mondja Wolf, aki például a HVG Golden Blog pályázatán nyert laptopját annak idején a Heim Pál Kórháznak ajándékozta. Pénzt is főleg olyankor adományozott, amikor „senki nem figyelt” – nem a feltűnés miatt tette ugyanis, hanem azért, mert így érezte helyesnek.

A jótékonyság nem pénzkérdés

„Mindenki azt hiszi, hogy sok pénz kell ahhoz, hogy az ember adakozzon, mi pedig már jó ideje gondolkozunk azon, mit lehetne a pénzen kívül adni, ami mégis nagy értéket képvisel az adományozott számára,” mondja a mostani akció hátteréről a vállalkozó.

A véradás ötlete egyébként egy – a Marketing Commando által szervezett –, ezerkétszáz fős rendezvényen merült fel. Egy ekkora rendezvényhez ugyanis jogszabályi előírás, hogy a szervezők orvosi felügyeletet is biztosítsanak. Adódott tehát az elképzelés: ha már ott egy orvos, akár hasznosan is eltölthetné az idejét.

Végül, hogy minél több emberhez eljusson a kezdeményezés, a véradási akciót a rendezvénytől függetlenül, a véradók világnapja apropóján hirdették meg – és nem is sikertelenül. Az ajándékkönyvet felajánló Facebook-bejegyzést mostanáig csaknem nyolcvanan osztották meg, és a feltöltött selfie-k arról tanúskodnak, hogy eddig több mint ötvenen csatlakoztak is az akcióhoz.

Mindenki szeretné

„A magyar vállalkozói kultúrába – néhány elszigetelt példától eltekintve – egyáltalán nincs beágyazva a szociális felelősség,” véli Wolf Gábor. Vállalkozókkal beszélgetve ugyanakkor gyakran tapasztalja, hogy amint egy kicsit eltávolodnak a hétköznapi gondoktól, szinte mindenki elmondja, hogy szeretne adakozni: „majd ha már egy kicsit jobban megy, majd ha én már jól élek.”

„Olyan ez, mint a lottófőnyeremény. Azok, akik még nem nyerték meg, mind azt mondják, hogy a legnagyobb részét jótékony célokra fordítanák,” hoz mindenki számára valóban ismerős példát a marketingszakember.

A mostani akció például – még a rendkívül aktív részvétel ellenére is – minimális befektetést igényelt: egy Kisvállalati marketing biblia önköltsége nyomtatással és szállítással együtt körülbelül ezer forint, tehát az eddigi 50 véradó mintegy 50 ezer forintjába került a Marketing Commandónak.

„Minden cégnek arra kell gondolnia, hogy van egy közösség, amiben működik. Ebben a közösségben lehet társadalmi felelősséget vállalni, ehhez pedig nem kell hatalmas vagyonokat keresni,” érvel Wolf Gábor.

Bár a pozitív példák egyelőre főleg külföldről érkeznek, a szakember szerint vannak pozitív tendenciák itthon is: „jelenleg talán még kivételesnek számítanak az ilyen kezdeményezések, de van egy olyan érzése az embernek, a kisvállalkozások körében ez egyfajta vágy: a felelős vállalkozók szeretnének valós segítséget nyújtva és az ügyfeleik előtt is hitelesen jótékony célok mellé odaállni.

A mostani akció sem marad egyszeri kezdeményezés. Wolf szerint az ügyfelek is visszaigazolták, hogy a véradás „jó cél”, így az akciónak alighanem jövőre is lesz folytatása.