A Coca-Cola elhúz a Pepsi mellett

2014.06.23. 09:37

Tovább nőtt a két kólaóriás magyarországi teljesítménye közötti különbség tavaly.

Évről-évre jobban elhúz a magyar piacon a Coca-Cola itteni leányvállalata a Pepsi mind kisebbre zsugorodó hazai érdekeltségétől. A Coca-Cola már közel hatszor akkora árbevételt ért el Magyarországon, mint a Pepsi, amivel egymilliárdos üzemi nyereséget mutatott fel a fő konkurens milliárdot meghaladó veszteségével szemben – írja a Napi.hu. A lap szerint Pepsi anyavállalatának milliárdokat kellett tőkepótlásra költenie az évek óta halmozódó tetemes veszteségek következtében.

A Coca-Colánál a gyakorlatilag stagnáló belföldi forgalom mellett - hasonlóan a 2012-es évhez - tavaly is az export bővülése húzta fel a bevételt.

A Pepsi-termékeket gyártó és forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-nél a forgalom csökkenése tavaly sem állt meg: mind a belföldi eladások, mind az export alulmúlta a 2012-es szintet. Az üzemi veszteség ugyanakkor nőtt, megközelítette az 1,3 milliárd forintot.

Az évek óta tartó, súlyosan veszteséges működés miatt nem csak átszervezésre, tőkepótlásra is szükség volt. Az átszervezés ugyanakkor további komolyabb elbocsátásokkal jár. Erre utal az, hogy a tervezett új modell kiépítésére hivatkozva 149 millió forint céltartalékot képeztek a végkielégítések fedezetére. A lap ugyanakkor megjegyzi, hogy jóval nagyobb gárdából, de a Coca-Cola-leánynál is folytatódtak elbocsátások tavaly.

A Napi.hu a Magyarországi Üdítőital-, Gyümölcsé- és Ásványvízgyártók Szövetségének honlapján található statisztika alapján azt írja, hogy megállíthatatlannak tűnik az alkoholmentes italgyártó ágazat mélyrepülése, egyre kevesebb üdítőt és gyümölcslevet vásárolnak Magyarországon.