Az RTL csoport elvégezte a reklámadót szabályozó törvény pénzügyi hatásainak első elemzését. Eszerint az adó mértéke annyi lesz, mint az RTL magyarországi ágának 2013-as kamatok, amortizáció és adók levonása előtti eredménye (EBITA), írta közleményében a társaság. A féléves pénzügyi ellenőrzés keretében az idén is megvizsgálják az RTL magyarországi ágának üzleti értékét, de a reklámadó mérete miatt ez valószínűleg csökken, de pontos számot még nem tudnak mondani. A magyarországi reklámadó progresszív, de a legnagyobb, 40 százalékos adókulccsal rendelkező kategóriába csak az RTL került bele, mert csak e cég reklámbevétele haladja meg az évi 20 milliárd forintot.
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatói szerint 2014-ben csoportszinten erős évet zárt az RTL, de a magyarországi reklámadónak súlyos hatásai lesznek. Idén a reklámadó miatt csökken az RTL csoport nettó nyeresége, míg a magyarországi ág strukturális szempontból veszteséges lesz. A társ-vezérigazgatók szerint 1997 óta az RTL csoport folyamatosan építette fel magyarországi üzletágát, befektetéseket hajtott végre a helyi szórakoztatóiparban és független médiában, jelentős összegű adót fizetett, valamint több mint 350 embernek adott munkát.
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch szerint figyelmeztető jel minden magyarországi nemzetközi befektetőnek, és ismételten arra kérik a magyar kormányt, hogy vizsgálják felül a reklámadó bevezetését.