Óriásit bukhat az RTL csoport

2014.07.07. 13:52

Az előzetes számítások alapján a magyarországi reklámadó miatt éves szinten közel 15 millió euróval nő az RTL csoport adóterhe. Ez a 2014-es nettó nyereséget is befolyásolhatja.

Az RTL csoport elvégezte a reklámadót szabályozó törvény pénzügyi hatásainak első elemzését. Eszerint az adó mértéke annyi lesz, mint az RTL magyarországi ágának 2013-as kamatok, amortizáció és adók levonása előtti eredménye (EBITA), írta közleményében a társaság. A féléves pénzügyi ellenőrzés keretében az idén is megvizsgálják az RTL magyarországi ágának üzleti értékét, de a reklámadó mérete miatt ez valószínűleg csökken, de pontos számot még nem tudnak mondani. A magyarországi reklámadó progresszív, de a legnagyobb, 40 százalékos adókulccsal rendelkező kategóriába csak az RTL került bele, mert csak e cég reklámbevétele haladja meg az évi 20 milliárd forintot.

Csoportszinten erős év

Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatói szerint 2014-ben csoportszinten erős évet zárt az RTL, de a magyarországi reklámadónak súlyos hatásai lesznek. Idén a reklámadó miatt csökken az RTL csoport nettó nyeresége, míg a magyarországi ág strukturális szempontból veszteséges lesz. A társ-vezérigazgatók szerint 1997 óta az RTL csoport folyamatosan építette fel magyarországi üzletágát, befektetéseket hajtott végre a helyi szórakoztatóiparban és független médiában, jelentős összegű adót fizetett, valamint több mint 350 embernek adott munkát.

Figyelmeztetés a külföldi befektetőknek

Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch szerint figyelmeztető jel minden magyarországi nemzetközi befektetőnek, és ismételten arra kérik a magyar kormányt, hogy vizsgálják felül a reklámadó bevezetését.