A Wizz Airre fáj az Air France foga?

Vízsugárral köszöntik a Wizz Air légitársaság London-Lutonból érkező, első menetrend szerinti járatát
Debrecen, 2012. június 18. Vízsugárral köszöntik a Wizz Air légitársaság London-Lutonból érkező, első menetrend szerinti járatát a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
Előrehaladott tárgyalásokat folytat az Air France-KLM a Wizz Air felvásárlásáról, írja egy holland hírportál meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. A Wizz Air cáfol.
Vágólapra másolva!

Felvásárolhatják a Wizz Airt?

Európa egyik legnagyobb légitársasága, az Air France-KLM tárgyalásokat folytat a Wizz Air felvásárlásáról, írja a holland Luchtvaartnieuws. A Wizz Air Investor.hu-nak is eljuttatott közleményében így kommentálta a híreket: "Sikereinek köszönhetően a Wizz Airhez időről időre számtalan megkeresés érkezik a légitársaság iránt érdeklődő, lehetséges befektetőktől. A Wizz Air pillanatnyilag nem folytat ilyen témájú tárgyalásokat."

Az Air France-KLM fapados leánycégének, a Transaviának a vezetője sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta a híreszteléseket.

Persze kérdés, hogy a Transavia igazgatója mennyire kompetens a kérdésben, hiszen a vásárló fél nem a fapados cég, hanem az Air France-KLM lenne. Korábban a francia-holland cégcsoport vezérigazgatója, Alexandre de Juniac jelezte, hogy szeretnének bővíteni a két európai város között közvetlen kapcsolatot biztosító járatok piacán (point-to-point). A Wizz Air pedig ilyen jellegű szolgáltatásokat kínál. Persze ebből sem következik közvetlenül a magyar alapítású fapados megvásárlása.

Azért lehetne benne ráció

A hír derült égből villámcsapásként érheti a közvéleményt, ugyanis néhány héttel ezelőtt még épp arról szóltak a hírek, hogy tőzsdére lépne a Wizz Air. Persze a hirtelen visszatáncolást, ezzel akár magyarázhatnánk is. Akkor egyébként főként a rossz piaci környezet (profit figyelmeztetések, megugró olajár, zuhanó részvényárfolyamok) indokolhatta a halasztást.

A francia-holland csoportnak meglehetősen kicsi a fapados cége, emellett pedig a Transavia főként nyugat-európai országokban van jelen. A Wizz Air pedig éppen a keleti térségekben erős, így jó terjeszkedési irányt jelenthetne.

Csak összehasonlítás képpen, a Ryanair közel 300, míg az easyJet közel 200 darabos flottát üzemeltet, de még a British Airways fapados cége, a Vueling is 90 géppel repül. Ezzel szemben a Transaviának jelenleg "csak" 30 repülője van, így pedig nehéz versenyeznie a legnagyobbakkal.

Az Air France-KLM-nek ráadásul jól jönne, ha egy nagy növekedéssel bíró piacra tudna betörni, hiszen a cég éppen tegnap tett közzé egy profit figyelmeztetést, amiben alacsonyabb nyereséget vár az idei évre. A cég az észak-atlanti járatokon tapasztalható kapacitásfelesleget, valamint a gyenge áruszállítási keresletet nevezte meg a várakozások visszavágásának okaként.

A fapados szegmensben viszont jobbak a kilátások, mint a hagyományos légitársaságok piacán, a Wizz Air pedig meglehetősen hatékonyan működik, ráadásul az elmúlt években már egyre nagyobb profitot is termelt.

Forrás: Investor.hu

A Wizz Air reakciójából arra következtethetünk, hogy nem sok alapja van a hírnek, mindenesetre találhatunk azért érveket amellett, hogy az Air France-KLM megvásárolhatná a magyar alapítású fapadost.