Vége az Apple és az IBM rivalizálásának?

Vágólapra másolva!
A komputer korszak ősideje óta rivalizáló IBM és Apple egy időre fegyverszünetet kötött egymással, és együttműködésről állapodott meg. 
Vágólapra másolva!
  • A két technológiai óriáscég közötti megállapodás értelmében az IBM üzleti célú alkalmazásokat fog készíteni az iPhone és iPad készülékekhez. Az IBM értékesítői gárdája pedig aktívan értékesíteni is fogja az Apple készülékeit az üzleti ügyfeleinek.
  • Az Apple számára így olyan szektorok válhatnak elérhetővé, mint az egészségügy és bankszektor, melyek korábban nem voltak első számú területei a vállalatnak.
  • Az IBM jelenleg is kiterjedt ügyfélkörrel rendelkezik ebben a két szektorban, így a megállapodásnak köszönhetően az Apple terjeszkedni tud a vagyonosabb vállalati ügyfelektől "hemzsegő" területen.
  • Az IBM ezáltal egy régóta futó programjának tud lökést adni, mely magába foglalja szolgáltatások és szoftverek nyújtását a kliensei táblagépeihez és okostelefonjaihoz.
  • Az IBM és Apple rivalizálás 1984-ben élesedett ki, amikor az Apple egy Macintosh reklám kampányában kifejezetten támadta az IBM hasonló profilú termékeit. A konfliktus 2005 után kezdett enyhülni, amikor az IBM eladta a PC-divízióját a kínai Lenovo gyárnak, és inkább a szoftverek és egyéb üzleti szolgáltatások irányába fordult. Az IBM jelenlegi tervei szerint több mint 100 szektor-specifikus alkalmazást fog tervezni és elkészíteni az Apple termékeihez.
  • Egy korábbi Apple felmérés szerint a cég termékei már eddig is komoly népszerűségnek örvendtek az üzleti világban. A felmérés szerint a Deutsche Bank alkalmazottjai 20 ezer iPhone mobillal rendelkeznek, míg a Siemens dolgozói összesen 30 ezer darabot használnak a vállalat okosmobiljaiból.
  • A bejelentést követően az IBM részvényei 2 százalékot emelkedtek piaczárás után, míg az Apple papírok árfolyama 1,6 százalékkal került feljebb. Az üzleti piacon rivális BlackBerry részvényei viszont 4,2 százalékot estek az Apple-IBM együttműködés hírére. A BlackBerry esésének oka, hogy a mobilgyártó erős pozíciókkal rendelkezik a vállalati ügyfelek körében, így a nagy rivális Apple erőteljesebb megjelenése a területen ronthatja a helyzetüket.