Hűségpecsét okostelefonra: így működik a uStamp

uStamp, startup
Ezt a matricát látjuk az üzlet ajtaján, ha már bekapcsolódott a programba
Vágólapra másolva!
Rengeteg fővárosi kávézó, étterem, kiskereskedő díjazza a visszajáró vendégei hűségét ajándékkal: például azzal, hogy öt kávé vagy menü után a hatodikhoz süteményt ad, üdítőt, esetleg ingyen ebédet. Erre a folyamatra fejlesztett applikációt egy startup, amely július elején debütált magyarul.
Vágólapra másolva!

A uStampet Shehryar Piracha, a Kuponvilág, és Csapó Zsolt, a Foodpanda alapítója találta ki. Az app annak QR-kódja alapján gyűjti virtuális matricáinkat, amit rendelünk, július 1-je óta elérhető iOS és androidos rendszeren, az első két hét 450 hazai letöltést hozott. Az alkalmazás egyelőre csak fővárosi helyszíneket von be, bár a fejlesztők kipróbálták a Balaton Sound fesztiválon, mennyire használható és kelendő az applikáció. Úgy találták, a uStamp remekül teljesített.

Természetes növekedés

„Heti 7 új kiskereskedő száll be a programba, amivel nagyon elégedettek vagyunk, különösen mert egyelőre szándékosan nem marketingeljük a terméket” – kezdi Shehryar Piracha. – „Ukrajnában és Svédországban is hasonló tempóban haladtunk. Legalább januárig csak organikusan akarunk növekedni: már most egyre több bár, étterem, pizzázó vagy akár kozmetikai szalon vezetője hall rólunk és jelentkezik nálunk, hogy be akar szállni.” A célpiacot szintén biztatónak látják az alapítók: Magyarországon a mobilfelhasználók száma 9,5 millió, közülük 3,3 millióan okostelefont használnak. Egy-egy júzer átlagosan 16 applikációt tölt le, az okosfelhasználók átlagéletkora 18-35 év.

Ezt a matricát látjuk az üzlet ajtaján, ha már bekapcsolódott a programba Forrás: uStamp

Így működik az alkalmazás

A felhasználóknak az applikáció természetesen ingyenes. A partnerüzletek fizetnek a uStampnek, de csak akkor, amikor kiadják az ajándékadagot, számszerűen éppen az ajándék árát, de minimum 1000 forintot. Ők azonban pontos statisztikát is kapnak a vásárlásokról. Ezen kívül nincs beugródíj, nincsenek rejtett költségek. Az applikáció pedig a rendszeresen látogatott helyszínek alapján más számára új helyeket is ajánl a felhasználónak, illetve értesítéseket küld akciókról, új menüről, eseményekről.

Alapos képzés

A uStamp csapata minden partnerüzlet alkalmazottainak tréninget tart a helyszínen. Egyszer egy demóprofilon oktatják a pincéreket, eladókat, és mindenkit, aki vendéggel találkozik, illetve egy másik alkalommal a menedzsmentet, mert a vezetők az alkalmazottakkal szemben a webanalitikához is hozzáférnek. Ezen kívül testre szabhatják, milyen vásárlói szegmenst akarnak célba venni: például azokat, akik két hete vagy régebb óta nem aktívak, azokat, akiknek még csak egy pecsétjük van, azokat, akiknek beváltható ajándékuk van, és így tovább. Látják a beolvasások pontos koordinátáit, minden vásárló minden egyes aktivitását, a legnépszerűbb ajánlatokat és üzleteket, a legaktívabb vásárlókat, a számlázási adatokat. A fogyasztó ezzel szemben szerencsére nem kiselőadást kap, ha gyanútlanul letelepszik egy asztalhoz, hanem a menüvel együtt egy rövid ismertetőt – asztali háromszöget vagy laminált lapot –, amelyen az alkalmazás QR-kódjával egyben le is tudja tölteni azt, és máris gyűjtögethet a bónuszig. Ugyanez igaz a házhoz szállításra: a pizzás dobozban vagy az étel mellett talál egy lapot, amelyen ott a termék kódja.

Nem bosszantja a vásárlókat a sok push üzenet?

„Erre nagyon vigyázunk” – mondja az Üzletrésznek Shehryar Piracha –, „nem akarunk visszaélni a fogyasztó türelmével. Azt kérjük a partnerektől, adjanak két-három ingyenes bélyeget annak, aki feliratkozik a push szolgáltatásra. Ettől nem érzik úgy, hogy spammeljük őket az ajánlatokkal. Ugyanakkor fontos szolgáltatás, hogy mindig ajánlunk neki egy-egy helyszínt azon a környéken, ahol épp járnak” – így az egyik alapító. Hozzáteszi, hogy a uStamp olyan partner üzleteket keres Budapesten, amelyek már kellően keresettek, amelyeknek van nevük. Piracha elmondta, 300-400 ilyen egységet vettek célba. Eddig csatlakozott többek közt a WarmUp, a Café Frei, a Café Alibi, a Kolbice, a Bombay Curry, és jól haladnak a tárgyalások a Café Viannal, a DiVinóval, a TGI Fridayjel. „Nagy segítség mindaz, amit a Kuponvilággal és a Foodpandával már megtapasztaltunk, így elég pontos elképzeléseink vannak az együttműködésről. Van egy személyre szabott pontrendszerünk. Ebben a bevezető fázisban azokat szeretnénk bevonni, akiknek az 1—10 skálán legalább 8 pontot adtunk” – így az alapító.

A uStamp eddig

Az üzleti modellt 2012 óta használja Európa, az alkalmazás Németországban, Svájcban és Ausztriában debütált, előbbiben az elmúlt két évben több mint 200 ezer felhasználó töltötte le és használja. Jelenleg körülbelül 2500 kiskereskedő része a programnak. „Magabiztosan kijelenthetjük, hogy az app a hűséges törzsvásárlók mellett sok-sok új fogyasztót hoz minden üzletnek” – mondja Piracha. – „A uStamp legalább 23 százalékkal növeli a visszatérő vendégek számát.”