Kezdődik az orgoványi ügyfelek kártalanítása

2014.07.25. 12:00

A 30 ezer ügyfelet levélben értesítik, 100 ezer forint alatt a postás ki is viszi a pénzt.

A betéteseknek a kártalanítás kapcsán nincsen teendőjük, az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) a takarékszövetkezeti adatok alapján postai úton értesíti őket a nekik járó kártalanítási összegről és a kártalanítás módjáról, mondta Fekete-Győr András. Az OBA ügyvezető igazgatója szerint a folyamatot 20 munkanap alatt befejezik.

Három lehetőség

Magánszemélyek esetében az OBA a betétesek számára három csatornán keresztül juttatja el a pénzt:

  • 100 ezer forintig a postai kézbesítő házhoz viszi a pénzt.
  • 100 ezer és 2,5 millió forint között az ügyfelek a postai kézbesítőtől kapnak értesítést, hogy melyik postán tudják felvenni az őket megillető összeget.
  • 2,5 millió forint felett az OBA levélben tájékoztatja a betéteseket, hogy melyik takarékszövetkezetben tudnak rendelkezni a kártalanításról. A kártalanítás formája lehet betétlekötés, átutalás vagy készpénzfelvétel.

A cégek személyesen intézik

Vállalkozások esetében az OBA összeghatártól függetlenül postán küld értesítést, hogy mely takarékszövetkezeti fiókot felkeresve férhetnek hozzá a követelésükhöz.

Felszámolják a szövetkezetet

A takarékszövetkezet felszámolásáról szóló végzés pénteken jelent meg a Cégközlönyben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) július 4-én vonta vissza az orgoványi központú takarékszövetkezet tevékenységi engedélyét, és felügyeleti biztosokat rendelt ki, akik a takarékszövetkezet helyzetének felmérése után javasolták a felszámolást.

A nyomozás elindult

Egy ügyfél feljelentése alapján a rendőrség már nyomoz az orgoványi takarék vezetői után. A vádak szerint a takarék vezetői bizonyos vállalatoknak fedezet nélkül adtak hitelt, cserébe kenőpénzt kértek, a megítélt összeg 10-15 százalékát.