Az IT és a marketing együttműködése a siker kulcsa

Vágólapra másolva!
Az új, "digitális versenyhelyzetben" a sikeres értékesítés egyik kulcsa az informatikai- és a marketingvezetők hatékony együttműködése - állítja egy most megjelent tanulmány.
Vágólapra másolva!

A kutatás, amit a multinacionális szoftverfejlesztő Epam készített, arra a következtetésre jutott, hogy a legnagyobb kihívások a felsővezetői szerepekkel és a tevékenységi körökkel, a költségszerkezettel és a személyzeti kérdésekkel függnek össze.

Három kulcsterület

A válaszok kiértékelése közben a szakemberek három olyan területet azonosítottak, amelyek a marketing- és az informatikai szakemberek megfelelő együttműködése hiányában az értékesítési stratégia kudarcához vezetnek.

Kommunikáció

A legfontosabb - és pont az alapvető jellege miatt gyakran figyelmen kívül hagyott - kritérium a precíz és egyértelmű kommunikáció. "A nyelv is alááshatja az együttműködés feltételeit. A szemantika igenis lényeges" - állítja az elemzés.

Technológiai kötélhúzás

A második tényező a technológiai fejlesztések finanszírozása, és a rendelkezésre álló források elosztása a szóba jöhető területek között. "Ez mindig egyfajta kötélhúzás. Mindkét fél részéről közös cél az informatikai és humán-erőforrások bővítése, a felhasználásról azonban már jelentősen eltérő elképzelések születhetnek IT-, illetve marketingszempontból".

Mobil küzdőtér

A harmadik fontos ütközőtér a mobiltechnológia területe. Abban általában nincs vita a marketing- és az IT-vezetők között, hogy a sokcsatornás értékesítés kulcsát a mobileszközök jelentik, azonban mindkét terület szereti magáénak tudni az efölötti kontrollt.

A felmérésben megkérdezett marketingvezetők 76, az informatikáért felelősöknek pedig 86 százaléka gondolta úgy, hogy a vállalaton belül ő felel a mobilstratégiáért.

Mind szorosabb együttműködés

„Manapság a növekvő fogyasztói elvárások minden korábbinál szorosabb együttműködést követelnek a felső vezetéstől” – foglalta össze a kutatás eredményeit Arkadiy Dobkin, az EPAM elnök-vezérigazgatója.

Szerinte az új piaci környezetben, amiben mindenki mindenkivel versenyhelyzetben áll, figyelembe kell venni, hogy egy termék vagy egy szolgáltatás mást jelent marketing- és mást IT-szempontból.

Csak a kezdődátum biztos

Dobkin szerint fontos az is, hogy a korábbi - határidőkkel, és véges időkerettel dolgozó - projekttervek helyett a cégek tudomásul vegyék, hogy a ma korszerű értékesítési csatornáknál csak a kezdő dátum adott, ezt követően pedig a folytonos innováció és alkalmazkodó-képeség jelent biztos pontot.