Nyilvános a reklámadó háttértanulmánya

2014.08.25. 13:13

A Nemzetgazdasági Minisztériumtól kikért dokumentum 14 oldalas, és főként a koncepciót ismerteti, a hatásokat kevésbé elemzi.

Az Átlátszó.hu közérdekű adatigénylést nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz, a reklámadó bevezetésének állítólagos háttérszámításait kérve. A tárca augusztus 22-én megküldte a portálnak az anyagot, amelyet ma nyilvánosságra is hoztak.

Az NGM által küldött tanulmány (borítóval együtt) mindössze 14 oldalas, és sokkal inkább tekinthető a koncepció indoklásának, illetve bemutatásának, mint a hatások részletes felmérésének.

A háttértanulmányt öt részre bontották a szerzői, az elsőben pár mondatban indokolják az adó bevezetését – arra hivatkozva, hogy a szektor jobban vegye ki a részét a közteherviselésből.

A második részben a nemzetközi példákat sorolják fel, a harmadikban pedig azt, hogy mely szervezetek lesznek az adó alanyai. A negyedik fejezet a várható bevételek mértékét becsüli meg (évi 8-10 milliárd forintra téve az összeget), az ötödik pedig a szabályozási koncepciót részletezi.

A tanulmány egy háromoldalas táblázattal zárul, amelyben felsorolják az érintett médiavállalkozásokat és a tőlük várható reklámadó-bevételeket.