Szemléletváltás kell a luxusban is

2014.09.03. 14:35

Zajlik az élet a nagy versenyben kicsit megkopott márkanevű amerikai luxuscégnél, a Coach-nál. A nyár eleji beszámolónk óta egy pozitív meglepetést már tartogatott a befektetőknek is társaság, viszont még mindig komoly kérdőjelek vannak a nagy átalakulás kapcsán. Mindenesetre június vége óta már kijelölt egy sokéves mélypontot a részvény árfolyama, ahonnan viszont megpattant, és nagyjából tíz százalékkal emelkedett értéke.

Kezdi az éledezés jeleit mutatni az amerikai luxuscég, a Coach, aminek a stratégiaváltásáról még júniusban is részletesen megemlékeztünk. Azóta a cég egy szép meglepetéssel is előrukkolt a részvényesei számára, ugyanis augusztusi gyorsjelentésében a vártnál magasabb eredményekről számolt be.

Mi folyik a Coach-nál?

A Coach Amerika legnagyobb luxus bőrtáska gyártója, de a vállalat más női kiegészítőket és ruhákat is árul, sőt az utóbbi években a férfi cikkek is egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az értékesítésekből. A bevételeik nagyobb részét a zsugorodó észak-amerikai piacukon realizálják, a nemzetközi jelenlétük viszont főként a kínai növekedésnek köszönhetően teljesít egyre jobban.

A Coach-nak komoly versennyel kell szembenéznie, főleg az olyan riválisok előretörése miatt, mint a Michael Kors vagy a Kate Spade. A cég ugyan még mindig piacvezető az USA-ban nagyjából 23 százalékos szeletet kihasítva, de két éve még 30 százalék körüli részesedéssel rendelkezett. A kiskereskedelemben különösen figyelt, legalább egy éve nyitva tartó amerikai üzleteinek forgalma már régóta mélyrepülésben van, habár a legutóbbi negyedévben kicsit lassult a csökkenés üteme, de még messze vagyunk a bővüléstől.

Forrás: Investor.hu

Tudják, hogy tenni kell valamit

Ahogyan arról már a júniusi elemzésünkben is írtunk, a cégnél igen komoly stratégiaváltást indítottak el a kedvezőtlen tendenciák megfékezése érdekében. Ennek keretében a korábban jellemzően drága női bőrtáskáiról ismert Coach egy jóval szélesebb termékpalettával rendelkező igazi "lifestyle” márka szeretne lenni. Nyitnak a férfi divatcikkek, cipők és egyéb kiegészítők irányába is, de az irányváltás az üzlethelyiségek átalakításában, a költségcsökkentésekben, vagy az erőteljesebb kínai fókuszban is megmutatkozik.

Januártól új vezérigazgató van a Coach élén, sőt a vezető tervezői pozícióban is változások történtek, ami segítheti a stratégiai irányváltás sikerét. Fontos lehet a Coach jövőjét illetően, hogy Stuart Vevers designer ősszel debütáló új kollekciója milyen fogadtatásra lel. Vevers szakmai előélete némi bizakodásra adhat okot, hiszen a szakember korábban dolgozott már a Loius Vuittonnál és a brit Mulberrynél is.

A férfidivatra lőnek!

A stratégiaváltás egyik hangsúlyos pontja a férfi divatcikkek irányába való erőteljesebb elmozdulás. A 2017-es üzleti évre szeretnék elérni az 1 milliárd dolláros bevételt ebből a divízióból, amihez nagyjából 10 százalékos éves átlagos növekedési szint kell (Igaz korábban még egy évvel korábbra tervezték a cél elérését.)

Fontos persze, hogy a férfi divatcikkek piacán sikerüljön a növekedési tervek megvalósítása, a cég egészének jó teljesítményéhez azonban mindenképp szükség lesz a táska divízióban mutatkozó lemorzsolódás megállítására is. A bevételek döntő többségét ugyanis még mindig ebből a szegmensből termeli a vállalat.

Forrás: Investor.hu

De nem csak a férfidivat irányába való nyitástól várják a megváltást a cégnél. Megemelik a marketing kiadásokat, ugyanakkor visszább veszik az árkedvezményeket, így a márka prémium érzete sokkal jobban megmaradhat. A vásárlói igények minél magasabb fokú kielégítésére az üzlethelyiségek átalakításával is reagálnak, a stratégiaváltás tehát kézzel fogható (rövid távon viszont még költségterhekkel járó) átalakulásokat is eredményez.

Fő piacukon, Észak-Amerikában drasztikus lépésekre szánták el magukat. 70 gyengén teljesítő üzlethelyiséget zárnak be. Ez egyrészt rossz hír, hiszen a vállalat bevétele várhatóan tovább esik majd, amire a menedzsment fel is készítette a befektetőket, közel 20 százalékos esést vár a folyó pénzügyi évben. Másrészt ez mostanra már bőven beépülhetett a részvényárba, így talán a lépés pozitív hatásaira is figyelem szegeződhet, vagyis arra, hogy a gyengén teljesítő üzletek bezárása idővel a cég profitabilitásának növekedéséhez vezet.

Ezzel pótolhatják Amerikát?

A nemzetközi terjeszkedés további növekedési potenciált jelenthet a cég számára. Kínában 25 százalékos bővülésre volt képes a Coach a júniusban zárult 2014-es pénzügyi évben, ezzel pedig a teljes bevételnek már kicsit több mint 10 százaléka jön az országból (545 millió dollár). Szintén pozitív, hogy a legalább egy éve nyitva tartó üzletek bevételei is kétszámjegyű növekedést mutattak az elmúlt pénzügyi évben.

Bár lehet, hogy a következő időszakban a dinamika csökken majd, Kínában még a nagyobb ütemű boltnyitási fázisban van a cég (éves szinten harmincat nyitnak, és jelenleg összesen 153 boltjuk van), ami azért jó ideig segíthet magasan tartani a helyi növekedést.

Forrás: Investor.hu

 A kínai gazdaság lassulása viszont kockázatot jelent, habár ez egyelőre nem látszik a Coach számain. Fontos kiemelni, hogy ez inkább később jelenthet rizikót, amikor már egy stabil mérettel működik a vállalat, a közeljövőben ugyanis még a már említett boltnyitások húzhatják a cég növekedését.

Rövidtávon az átalakulás nagy terheket jelenthet

Az árbevétel növekedési üteme meglehetősen csúnya képet fest összehasonlítva a versenytársakkal. Tavaly szeptember óta a Coach árbevétele folyamatosan zsugorodik, és ebben a közeljövőben sem jöhet nagy változás a menedzsment legfrissebb prognózisai szerint. Az átalakítások miatt a cég a 2015-ös pénzügyi évben még kétszámjegyű bevételcsökkenést vár, 2017-től remélik, hogy tudják hozni a szektorátlagot.

Forrás: Investor.hu

Az irányváltás miatti közvetlen költségek a társaság szerint 250-300 millió dollárt tehetnek ki, ami rövid távon szintén rossz hír az eredményre nézve. Ugyanakkor a reorganizációval évi 150 millió dolláros megtakarítást is elérhetnek 2016-os pénzügyi évtől, ami idővel már észrevehető spórolást jelent, ugyanis ez az összeg az elmúlt 12 hónap működési költségeinek nagyjából 7 százalékára rúg.

A Coach üzemi eredményhányada régóta nem látott mélységekbe csúszott az előző negyedévben, és innen csak hosszútávon várható visszatérés a korábbi 25-30 százalékos magasságokba. A vezetőség tervei szerint 2017-re kúszhat vissza 20-25 százalékra a mutató, majd csak 2019-re 30 százalék környékére, ahogy beérnek a mostani lépéseik.

Láthatjuk tehát, hogy egyelőre gyors és határozott fordulatot remélni talán korai lehet. A cégnek ráadásul később sem lesz könnyű dolga az üzemi eredményhányad növelésével, hiszen azzal, hogy a Coach nagyobb fókuszt helyez a bőrtáskákon kívüli szegmensekre, egy alacsonyabb eredményhányaddal operáló tér felé terjeszkedik.

Forrás: Investor.hu

Olcsónak tűnik, nem véletlenül persze

A versenytársakhoz képest vonzó értékeltségen forog a Coach részvénye az előretekintő EV/EBITDA ráta alapján. A Kate Spade például rá sem fér a grafikonra a magas értékei miatt (EV/EBITDA: 22,8, EBITDA növekedés: 26,9%), de a Coach a várható növekedését tekintve még így is igen nyomottnak mondható értékeltségen forog. A stratégiaváltáshoz kapcsolódó jelentős kockázatok miatt azonban egyáltalán nem gondoljuk, hogy teljes mértékben indokolatlan lenne ez az árazás.

Forrás: Investor.hu

Az árfolyam emelkedéséhez az eredménytermelésnek emelkedő pályára kell állnia, az elemzői EBITDA várakozások azonban egyelőre nem kanyarodtak felfele. Viszont erre hamarosan akár sor is kerülhet, hiszen az átalakulással járó terheket már beépítették a várakozásokba az elemzők, az új őszi kollekció esetlegesen sikeres debütálását viszont még nem.

Forrás: Investor.hu

Márpedig ha sikerülne az értékesítési adatokban akár csak egy kis pozitív meglepetést is okozni, az sokat számíthatna az árfolyam emelkedését illetően. Mostanra ugyanis a Coach közkézhányadának közel 10 százalékára van nyitva short pozíció (az elmúlt évek 4-5 százalékához képest), a kellemes meglepetések pedig a short zárásokon keresztül csak még nagyobb lökést adhatnának az árfolyam emelkedéséhez.

Igaz az is viszont, hogy a ciklikus fogyasztási javak szektora az USA-ban (amiben a Coach is található) meglehetősen drágának tűnik az S&P500 index egyéb szektoraihoz képest. Ez mindenképpen óvatosságra intő jel, persze ebből még nem következik, hogy ne jöhetne további árfolyam emelkedés.

Forrás: Investor.hu

Szép osztalékot fizetnek, egyelőre

Tetszetős, évi 1,35 dolláros részvényenkénti osztalék fizetését akarja fenntartani a vállalat, ami szintén jó hír. Ezzel a cég osztalékhozama 3,6 százalékos (nem utolsó sorban az árfolyam nagy esése miatt is), ami a legmagasabb a luxusszektorban, és a 10 éves amerikai államkötvényhez képest nagyjából 1,3 százalékos prémiumot jelent.

Ha viszont nem sikerül megállítani az eredmények lemorzsolódását, úgy az osztalék fenntarthatósága akár veszélybe is kerülhet. Tavaly ugyanis már az adózott szintjénél magasabb kifizetést teljesített a vállalat, márpedig ez hosszú távon nem fenntartható.

Hitelek felvételével persze még operálhat a Coach (így az osztalék is tartható lehet egy darabig), hiszen a vállalatnak jelenleg nincs érdemi eladósodottsága. A piac azonban egyelőre annak örül jobban, hogy nincsenek a vállalatot gúzsba kötő nagy hitelek.

Forrás: Investor.hu

Egy kis technika

Nem olyan régen 4 éves mélypontokról pattant vissza a Coach árfolyama, amiben nagy segítségére volt a vártnál jobb negyedéves gyorsjelentés, hiszen akkor sikerült áttörnie a 35 dollár közelében lévő ellenállását.

Ráadásul akkor az 50 napos mozgóátlagot is maga mögött hagyta a részvény, sőt azt visszatesztelve megindult felfelé. Igaz az utóbbi néhány nap során kisebb megtorpanást láthattunk. Az indikátorok közül az MACD emelkedő trendje támogató lehet, és egyelőre az RSI is messze van még a túlvett zónától.

Így a Coach akát tovább is folytathatja a rés betöltését, ami még a júniusi befektetői napot követően alakult ki a grafikonon. Kisebb megálló 40-41 dollár közelében jöhet, ami nagyjából 10 százalékra van a jelenlegi szintektől. Ellenben a komolyabb ellenállás 45 dollár közelében található, ez pedig nagyjából 22 százalékos emelkedést jelentene.

A Coach árfolyama (NYSE)Forrás: Investor.hu, AmiBroker

Persze egy elromló nemzetközi részvénypiaci hangulat alól vélhetően a Coach sem tudná kivonni magát, ilyen esetben pedig akár hevesebb csökkenéssel is reagálhat a papír. Az elmúlt negyedévekben, például egy gyengébb gyorsjelentésre nem volt ritka a 10 százalék körüli mínusz sem, ezért a kockázatkezelésre fokozottan oda kell figyelni.

Ha szeretne a Coach részvényével, vagy más amerikai, európai vagy magyar papírral kereskedni, azt egyszerűen megteheti az Investor Trader rendszerén keresztül. Mindössze számlát kell nyitnia, amit akár el is kezdhet erre a linkre kattintva.

Ha pedig szeretne többet megtudni arról, hogyan érdemes most befektetni, jöjjön el szeptember 18-i (csütörtök) ingyenes előadásunkra, ahol neves szakemberek tartanak előadást.