Kapkodják az autókat az amerikaiak

Vágólapra másolva!
Több éves csúcsra ugrottak fel az autóeladások az USA-ban augusztusban, miután az értékesítési statisztikák minden előzetes várakozást megdöntöttek. Ez azt mutatja, hogy az amerikai autópiac tovább pörög az egyre erősebb gazdaságnak köszönhetően, ráadásul a gyártók hatalmas árkedvezményekkel és új modellekkel igyekeznek magukhoz csábítani a vásárlókat. 
Vágólapra másolva!

Augusztusban is folytatódott az amerikai autópiac bővülése. Az idei nyolcadik hónapban ugyanis közel 1,59 millió darab újautót adtak el az Egyesült Államokban, ami 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi eladásokat. A növekedést úgy sikerült elérni, hogy idén augusztusban eggyel kevesebb értékesítési nap (összesen 27) állt az autógyártók és autószalonok rendelkezésére, mint tavaly.

Forrás: Investor.hu

Ezzel az augusztussal záruló elmúlt 12 hónapban összesen 16,13 millió darab újautó talált gazdára az USA-ban, ami hétéves csúcsnak felel meg. Az évesített értékesítések 17,45 millió darabos értéke pedig bő nyolc és féléves csúcsnak felelt meg, ami messze felülmúlta az elemzői várakozásokat (16,6 millió).

A többéves csúcson pörgő eladások azt mutatják, hogy az amerikai autópiac végleg maga mögött tudta hagyni a válságot, és a 2009 őszén elért gödör alja már csak rossz emléknek tűnik a gyártók számára.

Forrás: Investor.hu

Az autópiac javulása folyamatosan javuló, és egyre jobb erőben lévő amerikai gazdaságnak köszönhető, melynek köszönhetően erősödik a fogyasztói bizalom és visszatért az amerikaiak autóvételi kedve is. Az emberek egyre nagyobb százaléka cseréli le új típusra öreg autóját, mivel egyre öregebbnek tartják gépkocsijukat, amihez elképesztő mértékben veszik fel a hiteleket.

Ezen túl az autógyártók hatalmas árkedvezményekkel igyekeznek támogatni az értékesítéseket, ami mellett a kedvező hitelhez jutási feltételek, olcsó hitelköltségek is segítik az amerikaiak autóhoz jutását.

Az iparági szakértők szerint ezek a kondíciók a következő hónapokban is fennmaradhatnak, amik az amerikai gazdaság további bővülésével együtt biztosíthatják az autók iránti kereslet további növekedését. Steve Szakaly, az Nemzeti Autokereskedők Szövetségének közgazdásza szerint nincs jele a kedvező folyamatok megváltozásának, így a jövő év az ideinél is kedvezőbb lehet.

Tovább szenved a Volkswagen

A nagy autógyártók szinte kivétel nélkül kellemes meglepetést okoztak értékesítési számaikkal. A Ford eladásai 0,4 százalékkal tudtak bővülni, holott a szakértők ugyanekkora mértékű csökkenésre számítottak előzetesen. Elsősorban a Fusion és Escape modellek eladásai alakultak erősen a hónap során.

A vállalat legnépszerűbb modellje, az amerikai eladási listákat több mint három évtizede vezető F-szériás terpjárók iránt viszont 4,2 százalékkal visszaesett a kereslet (összesen 68,1 ezer darabot adtak el belőlük), de még sem tudták megelőzni a modellt a riválisok. A terepjáró iránti kereslet visszaesésében nagy szerepet játszik az új modellnek az előkészületei. A cég a típus acélvázát alumíniumvázra cseréli, ami miatt az amerikaiak inkább elhalasztják vásárlásaikat az új modellre várva.

Ford F-150 Forrás: Michelin

A Ford nagy riválisának, a General Motorsnak az eladásai viszont a vártnál jobban, 1,2 százalékkal estek vissza. A cég 272 ezer újautót adott el augusztusban, amivel továbbra is a legnagyobb gyártónak számít az USA-ban az eladásokat tekintve.

Az amerikai piacon eddig harmadik számú szereplőnek számító, globálisan azonban piacvezető Toyota fel tudta küzdeni magát a második helyre. A japán gyártó 246,1 ezer autót értékesített, közel 25 ezerrel többet, mint az eddig második helyezett Ford.

A prémiumautó-gyártó között is egyre élesebb a verseny, mely gyakorlatilag kétszereplőssé csökkent az utóbbi hónapokban. A BMW eladásai 11 százalékkal emelkedtek (összesen 27,2 ezer eladott autó), míg a Mercedes szintén hasított, és 28,9 ezres eladási statisztikát tudott felmutatni. A Volkswagen Audijai csökkentették hátrányukat a két riválissal szemben, mivel 22 százalékkal bővültek az eladásai, de még így is csak 17,1 ezerre ugrottak fel az értékesítések. Az Audi lemaradása ezzel továbbra is jelentősebbnek mondható a BMW és a Mercedes mögött.

Amerikában így továbbra is a Mercedes a piacvezető a luxusautó-gyártók között, mivel idén eddig 219 ezer modellt tudott eladni, szemben a BMW 211 ezres eladásaival. Ez elsősorban az új Mercedes-modelleknek köszönhető, melyek a Daimler rendkívül agresszív növekedési stratégiája keretében érkeztek a piacra.

De nem csak a Mercedes, hanem a BMW és az Audi is számos új modellt dob piacra, melyeknek köszönhetően kimagasló kereslet mutatkozik a luxusautók-iránt Amerikában (is).

Az Audik nagy sikere ellenére a Volkswagen hagyományos modelljei viszont továbbra sem örvendenek nagy népszerűségnek az Egyesült Államokban. Európa legnagyobb autógyártója továbbra is szenved a tengerentúlon, augusztusban további 12,8 százalékkal estek vissza az eladásai, amivel egyre jobban lemarad nagy riválisaitól.

Ez elsősorban annak tudható be a szakértők szerint, hogy a vállalat nem tud az amerikai igényeknek megfelelő, vonzó modellt kínálni az USA-ban. A Volkswagen gőzerővel dolgozik, hogy változtasson ezen, és a korábbinál gyakrabban fognak új, az amerikai igényekre szabott modelleket piacra dobni.

Forrás: Investor.hu

Részvények: előbb le, aztán fel

A kedvező statisztikák ellenére az autógyártók részvényei nem teljesítettek jól tegnap és a ma délelőtt kereskedés során. A GM és a Ford szerdán 0,7-1 százalékos esést szenvedett el, míg ma az európai vállalatok papírjai a Volkswagen kivételével mínuszban mozogtak. Ebben inkább azok a befektetői félelmek játszhatnak szerepet, hogy a vállalatok által az értékesítések növelésére adott diszkontok ronthatják a marginokat, ami az eredmények romlásához vezethet.

Délután, az EKB bejelentései után azonban nagy emelkedésbe kapcsoltak a részvények, a német luxusautó-gyártók már 2 százalék körüli erősödést mutatnak, míg a legjobban teljesítő Renault 2,6 százalékkal emelkedik.

Forrás: Investor.hu