Offline is terjeszkedne az Alibaba

2014.09.16. 10:58

Európában és az USA-ban terjeszkedne a hétvégi tőzsdére vonulása után az Alibaba konglomerátum, mondta Jack Ma. A vállalat vezérigazgatója szerint a 15. születésnapját ünneplő, Kínán kívül eddig javára Oroszországban és Dél-Amerikában terjeszkedő cég nemzetközi vállalattá kíván válni, ehhez pedig elengedhetetlen az egyelőre fehér foltnak számító európai és észak-amerikai jelenlét.

Mobil és offline

A cégnél a fő irány a mobiltelefonos szolgáltatások erősítése, mondta Jack Ma. A jelenlegi online profil mellett pedig az offline, interneten kívüli jelenlétét is erősíteni kívánja. Az elmúlt időszakban a vállalat számos - az eredeti, e-kereskedelmi fókuszán kívüli - cégben szerzett részesedést, így jelen van az online videópiacon, 50 százalékos tulajdonosa a Kuangcsou Evergrande futballklubnak, de például a szingapúri posta részvényeinek 10 százalékát is birtokolja.

Állatkert lenne

A vásárlásokról Jack Ma azt mondta, hogy az Alibaba "egy számos fajtát felvonultató állatkert akar lenni, nem pedig egy egyfajta állatot tartó farm".

Kína az első

Ám a vezérigazgató azt is megerősítette, hogy a pénzügyek szempontjából a jövőben is Kína marad az elsődleges célpont, bevételei növelésének elsődleges forrásául a kelet-ázsiai ország szolgál. Az Alibaba a június 30-ával végződő negyedévet 2,5 milliárd dolláros bevétellel zárta, nettó nyeresége 2 milliárd dollárt tett ki. A cég papírjainak kereskedése pénteken kezdődik a New York-i tőzsdén, az elemzői várakozások szerint eredeti nyilvános kibocsátása során a befektetők akár 155 milliárd dollárra is értékelhetik a céget, amivel rekordot döntene az Egyesült Államokban.