Magyar sajátosság, hogy legtöbben olyan helyen szeretnének dolgozni, amihez nem kell költözni vagy naponta sokat ingázni. A földrajzi helyhez kötött hirdetések közötti böngészés lehetősége magyarázhatja a jobline.hu újdonságának sikerét.
Az online álláskeresők 59 százalékának van okostelefonja, 17 százalékának tabletje és 85 százalékuk internetezik is a készüléken, kétharmaduk mégsem használta még soha kisképernyős mobil készülékét álláskeresésre. A mobil álláshirdetések 70 százalékát fiatalok használják és főleg a férfiak nyitottak a mobil applikációk kipróbálására.
Lehet, hogy még csak a felhasználók töredéke keres állást mobilon, ugyanakkor egy hónap alatt megháromszorozódott a felhasználók száma – mondta, Toldi Gábor, a HVG HR Center igazgatója.
“Eleinte arra számítunk, hogy a mobil oldalt kiegészítő jelleggel használják a látogatóink, ha éppen nem tudnak számítógép elé ülni. Ezért is törekedtünk arra, hogy minél teljesebb legyen az átjárhatóság a hagyományos, asztali gépes verzió és a mobilos megoldás között” - mondta Toldi Gábor.
A mobilon megjelölt kedvenc hirdetések vagy a leadott jelentkezések az asztali gépen is megjelennek és ugyanez fordítva is igaz. A találati listák, vagy a személyes preferencia beállítások szintén automatikusan átkerülnek a másik felületre. Ugyanakkor hosszabb távon a mobil oldal részben ki is válthatja az asztali gépes változatot, mert az állást keresők 60 százaléka kész lenne akár mobilon keresztül is beadni pályázatát.