Nagyot lehet kaszálni a luxusrészvényekkel

2014.10.15. 10:51

Továbbra is jól teljesíthetnek a luxusmárkákat gyártó vállalatok részvényei a CIB Alapkezelő várakozásai szerint, mivel a luxustermékek egyre nagyobb teret hódítanak és népszerűségük is töretlen. A CIB egy új kosarat is összeállított a luxusmárkák kedvelőinek.

Jó befektetés a luxusrészvény

A gazdasági válság és az utána tapasztalt recesszió a luxusipart egyáltalán nem rengette meg. Termékeik népszerűsége töretlen, sőt egyre nagyobb teret hódítanak. Elemzők szerint bizonyos luxusmárkák esetében akár 10-30 százalék közötti felértékelődés is várható, de azok számára, akik a mérsékeltebb kockázatot szeretik, érdemes olyan befektetési lehetőséget választani, mely tőkevédelmet is nyújt a luxuscégek hozamából történő részesedés mellett. 

Louis Vuitton börönd alakú pavilonja a Vörös téren.Forrás: AFP/RIA Novosti

 

Komm Tibor, a CIB Befektetési Alapkezelő vezérigazgatója azt mondta: már 2012-ben odafigyeltek a növekedési potenciál miatt a luxuscikkeket gyártó cégekre. A tőkevédett, luxusmárkákat tartalmazó alap az első év végén 13,78 százalékhozamot fizetett ki az alapba fektetőknek. 

A Burberry bekerült

A sikerből, továbbá a luxusiparban rejlő várható növekedési potenciálból kiindulva most egy új alapot indítunk, amely szintén a felső kategóriás termékek piacán aktív cégekre épít, és forintban és euróban is jegyezhető - mondta Komm Tibor. Az ötelemes kosárba a Luxottica helyére, akik prémium- és luxuskategóriás szemüvegeket és sportszemüvegeket gyártanak és forgalmaznak, az itthon is jobban ismert Burberry került. A Burberry luxus ruhákat, táskákat és parfümöket is gyárt. Elemzői várakozások szerint a 12 havi felértékelődési potenciál a Burberry esetében 10,6 százalékos is lehet, ami meghaladja a Luxottica várható teljesítményét, így a csere mellett döntöttek – közölte a CIB Befektetési Alapkezelő vezetője. 

 

Moët pezsgő és a Hennessy konyak is luxus termék.Forrás: Thinkstock

 

A Burberry mellett helyet kapott a több száz éves hátterű Moët Hennessy Louis Vuitton, amely a híres divatipari termékcsalád mellett a felső kategóriás Moët pezsgő és a Hennessy konyak gyártásával is foglalkozik; a luxus ékszerekre és kiegészítőkre fókuszáló Tiffany&Co. és Cie Fiananciere Richemont, valamint a luxusfogyasztási-cikkek széles skáláját kínáló Kering. Az elemzői várakozás szerint a Richemont akár 26 százalékos növekedést is produkálhat.