Az online csere-bere személyes oldala

jófogás, zsozsó, e-kereskedelem, apróhirdetés
A Jófogás arra törekszik, hogy lovebranddé váljon
Vágólapra másolva!
Az online vásárlás egyik gyenge pontjára, a neten vett tárgyak fizikai átvételére talált innovatív megoldást az egyik magyar e-apróhirdetési portál, méghozzá egyedülállót.
Vágólapra másolva!

A Háztól-Házig szolgáltatás után – amelynek segítségével 540 millió forint értékű áru cserélt gazdát néhány hét alatt – a Jófogás.hu új lehetőséget kínál azoknak, akik a személyes átvételt választják: a hazai piac meghatározó szereplője három átvételi pontot nyitott Budapesten. Számos apróság könnyíti az átadás-átvételt: hálózati csatlakozókon ki lehet próbálni az elektronikai termékeket, próbafülkében lehet ellenőrizni a ruhaméreteket, van wi-fi, aki gondolja, feltöltheti a telefonját, és olyan hoszteszek segítenek, ha kell, akiket a Jófogás csapata képzett ki. A Westendben, a Móricz Zsigmond körtéren, valamint a Déli pályaudvarnál nyitott Jófogás Találkozási Pontokon a vállalat vendégei vagyunk kávéra és vízre, ha várni kell a tranzakciós partnerre.

A Jófogás.hu ügyvezetőjével, Palocsay-Zubor Gézával beszélgettünk.

Mi ezekben a találkozási pontokban a legjobb?

Mi az olyan szolgáltatásokban hiszünk – még ha költséggel is járnak –, amelyek erősítik a felhasználói élményt, ideszoktatják a vásárlókat a Jófogásra. A találkozási pont épp úgy marketingjellegű befektetés, mint ha óriásplakátot vennénk, csak ezzel közvetlenül a felhasználóknak kedvezünk. Az üzletek fix rezsije jóval alatta marad egy közepes márka által forgatott tévékampány költségének. Mégis abban hiszünk, hogy ide belépve a felhasználó kap valami pluszt. Például időt spórolunk neki, aminél nincs értékesebb dolog. A Háztól-Házig is ilyen volt. Nem kell ismeretlen helyre menni, nekünk sem kell idegeneket beengedni a lakásunkba, és a hideg, szélfútta, esős Deák téren sem kell bolyongani, amíg megpillantunk egy sárga kalapot, és a jövendőbeli turmixgépünkkel. Itt vannak hoszteszek, van kamera, van átöltözési lehetőség. A találkozási pontokhoz kapcsolódó kampány legmeghatóbb részét a testimonial videók teszik ki: rengetegszer épül ki kapcsolat a felek között, a történetek valamilyen módon folytatódnak, szinte az a ritka, amikor egy tranzakciónak nincs utóélete. Ehhez fizikai pontokat biztosítani a városban emberi és európai.

A Jófogás arra törekszik, hogy lovebranddé váljon Forrás: Jófogás.hu

Mikortól mondhatjuk, hogy kampányként megtérült?

Az attól függ, mennyire szeretik meg a felhasználók. Az ötlet abból adódott, hogy láttuk, a budapesti felhasználók gyakran nem élnek a háztól-házig szolgáltatással, inkább a személyes találkozókat preferálják.

Drágállják?

1900 forintba kerül országszerte. A legtöbb ember úgy gondolkodik, hogy ha mikrohullámú sütőt vesz szombathelyi eladótól Budapesten, akkor bőven megéri ez a kiegészítő összeg. Aztán vannak fővárosi vásárlók, akiknek a szomszéd kerületből is megéri igénybe venni, mert az időnél nincs nagyobb kincs. De azért sokan választják a találkozást.

Mondhatjuk, hogy nem jöttek be a várakozásaik a Háztól-Házig szolgáltatásban?

Távolról sem, az akciót követően 2,5 milliárd forint értékben több mint 255 ezer terméket tettek fel az oldalra. A találkozási pont új kényelmi funkció, ha mindkét fél fővárosi és ragaszkodnak a személyes találkozáshoz. Egy életszerű példát hozva ha darálógépet vásárolunk Bács-Kiskun megyében, oda nem utazunk le. De ha éppen közel lakik egymáshoz a vásárló és az eladó, miért ne jönnének inkább ide? És ha beválik, ide fognak szokni, mert ingyenes, mert itt segítenek nekik, ha kell. A pontok kihelyezett ügyfélszolgálatként is működnek. Nagyon fontos, hogy akinek problémája van, azt megoldjuk, mert biztosra mondhatom, hogy egyetlen rossz tapasztalat elég ahhoz az e-kereskedelemben, hogy örökre elveszítsünk egy felhasználót. Egyáltalán nem mindegy, milyen színvonalú a szolgáltatás.

Melyik a valószínűbb hatás, hogy a márkát erősíti ez az új szolgáltatás, vagy a forgalmat növeli?

A leggyorsabban abban segít, hogy lovebranddé váljunk. Egyébként a lehetőségei kimeríthetetlenek, de egyszerre egy lépésben gondolkozzunk. Most az a fontos, hogy ez népszerű legyen. Ha azt látjuk – és ezt promócióval segítjük –, hogy rendszeresen járnak be a jófogásozók, akkor ki tudjuk szélesíteni a találkozási pontok szolgáltatásait. Most együttműködünk a Szállásguruval, a Tchibóval, a GLS-sel. December elejétől pedig ezek a boltok a Mikulásgyárral együttműködve gyűjtőpontként is működnek, ahol a hozzánk látogatók leadhatják az ajándékcsomagjaikat.

Máshol hogy teljesít ez az üzleti modell?

Máshol ilyen nincs, mi találtuk ki.

Mit szól hozzá a Schibsted, a norvég anyavállalat?

Nagyon drukkolnak nekünk. A nagyon üdítő skandináv vállalati kultúra meglehetősen eltér mindattól, amit idáig tapasztaltam, remekül érezzük magunkat benne. Ők pedig nagy bizalmat szavaznak ennek a mi – hadd mondjam így – unortodox lépésünknek. Mi nagyon hiszünk abban, hogy a folyamatos kapcsolathoz teret, helyeket kell biztosítani, ahová a felhasználó be tud jönni, mi pedig találkozhatunk velük. Nekünk is fontos, hogy lássuk, kik a felhasználók, hogy személyesen találkozzunk velük. Fókuszcsoportok nézegetése helyett el is megyünk hozzájuk, így szólnak nekik a fejlesztéseink. Általában beengednek a lakásukra, náluk beszélgetünk velük. Látjuk, milyen problémái vannak, milyen termékeik, ők elmondják nekünk, miben tudunk segíteni. Tehát nem egy nemzetközileg kitalált, szűk vagy bő vagy fura színű kabátot akarunk rájuk húzni, hanem valóban az igényeinek megfelelő szolgáltatást nyújtunk. Én nem tudom egyedül kitalálni, kinek mire van szüksége, de ha elég vásárlóval és eladóval beszélek, kapok annyi inputot, amennyi elindít minket oda, hogy mindez működjön. És hogy tényleg működik-e, azt az mutatja majd meg, melyikünk jön ki győztesen a nagy harcból, az OLX vagy mi.

Öt éve foglalkozik vezető pozícióban e-kereskedelemmel. Hogyan illeszkedik bele ez az ötlet a jelenlegi trendekbe?

Mi az innovációra helyezzük a hangsúlyt. A Háztól-Házig csak nálunk elérhető, ahogy mostantól a találkozási pont, illetve általában a miénkhez hasonló ügyfélszolgálat is. Fontosnak tartjuk a tartalmi együttműködéseket, így született megállapodás például az Oszkár.commal, valamennyi hirdetésüket nálunk is elérhetik az érdeklődők. Több mint tíz éve dolgozom a hazai online média különböző területein, jelen voltam, amikor a Startlap a leglátogatottabb oldallá, amikor a Nők Lapja Café piacvezetővé vált. A tapasztalataimat hasznosítom, amikor azon dolgozunk a kollégáimmal, hogy a Jófogás felhasználóinak azt adjuk, amire igazán szükségük van. Ha jól csináljuk, ezt azzal hálálják meg, hogy csak minket használnak.