A férfiaknak 40 ezer forinttal többet ér a karácsony

black friday
Glenview, 2011. november 25. Síkképernyős LCD-televízióval a bevásárlókocsijában áll sorba a kasszák előtt társaival együtt egy vásárló egy Target áruházban, az Illinois állambeli Glenview-ban üzletben. A hálaadás napja utáni, feketének nevezett péntek hagyományosan a karácsony előtti bevásárlási időszak nyitánya, amikor tömegek rohanják meg az üzleteket az Egyesült Államokban. (MTI/EPA/Tannen Maury)
Vágólapra másolva!
A férfiak többet költenek karácsonyi ajándékokra egy felmérés szerint. Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget.
Vágólapra másolva!

Míg Európában a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, a férfiak csupán 58 százalékának fontos a legjobb ár-érték arányú termék.

A férfiak nagyvonalúak

A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők a legdrágább ajándékra áldoznak. Ugyanakkor a költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között.
A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni, ennek ellenére mintegy 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet.

Karácsonykor a férfiak többsége 90 ezerért vesz ajándékot Forrás: MTI/EPA/Tannen Maury

Akcióvadászat

Ez a "könnyelműség" leginkább az olaszokra jellemző, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemző, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják. A legjobb ár-érték arány érdekében a kutatásban résztvevő európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt.

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százaléka feladatként tekinti a szeretet ünnepére történő ajándékvásárlást. A felmérést az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Svédországban, Olaszországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Oroszországban 10 042 ember megkérdezésével végezte a Redshift Research, 2014 szeptemberében.