Az állam és az autóipar húzta a beruházásokat

gazdaság fejlődés autógyár munkás informatikus
Minőségi ellenőrzésre felsorakozott autók a szerelőcsarnokban, a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2013. szeptember 30-án. A Daimler AG másfél éve nyitotta meg gyárát Kecskeméten, ahol októbertől a nagyközönség előtt is megnyílnak az üzem kapui. A 18 hónap alatt több mint 100.000 Mercedes-Benz B-osztály, illetve CLA-modell gördült le a hazai gyártósorról.
Vágólapra másolva!
Érezhető a lassulás.
Vágólapra másolva!

A harmadik negyedévben 16,3 százalékkal nőttek a beruházások. Az eredmény illeszkedik az idei lassuló trendbe: az első negyedévben 22,6 a másodikban pedig 21,3 százalékos volt a bővülés.

A várakozás szerint

„A visszafogottabb tempó megfelel a várakozásoknak” – kommentálta az adatokat Németh Dávid. A K&H Bank vezető elemzője szerint a lassulás leginkább a versenyszférának köszönhető, amelyből egyedül az autóipar teljesített kiemelkedően, míg a pénzügyi szektorban jelentősen csökkentek a beruházások.

A bővülés legfőbb indikátora az állam volt, amely főleg az építőipart pörgette közműfejlesztésekkel, vasút- és útálózat építésekkel.

Az autó a növekedés egyik motorja Forrás: MTI/Ujvári Sándor

Folytatódik a lassulás

A lassulás tovább folytatódik, mivel az állam is visszafogja majd beruházásait, véli Németh Dávid. Összességében az idén éves átlagban 20 százalék alatti növekedés várható, jövőre pedig 10 százalékos emelkedésre van kilátás.