Megjöttek az első értékesítési adatok a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetétől. Ezek szerint idén több tendencia is folytatódik: egyrészt töretlen az internetes értékesítés térnyerése az áruházi eladásokkal szemben, másrészt a hálaadás napja is egyre fontosabb szerepet tölt be a fekete péntekkel szemben.

Az áruházakban 12,29 milliárd dollárt költöttek el az amerikai vásárlók a karácsonyi bevásárlási szezon első két napján, azaz hálaadás estéjén, illetve fekete pénteken. Ezzel a kiadások 0,5 százalékkal maradtak el tavalyhoz képest, amikor is 12,35 milliárd dollárral lett könnyebb a vásárlók pénztárcája. Ennek ellenére a ShopperTraknél továbbra is 3,8 százalékos forgalombővülést várnak november és december után.

Ezzel együtt folytatódott az elmúlt évek tendenciája, miszerint egyre kisebb jelentőséggel bír a vásárlási lázban a fekete péntek. Tavalyhoz képest ugyanis mintegy 7 százalékkal kevesebbet költöttek el ezen a napon a vásárlók. Ennek nagyon egyszerű magyarázata van, ugyanis az áruházak egyre korábban nyitnak ki, és indítják el a nagy karácsonyi rohamot. Így a fekete péntek szerepét egyre jobban átveszi a hálaadás napja, utóbbi esetében például 25 százalékos forgalombővülést láthattunk éves alapon.

Forrás: Investor.hu

Folytatódott az online értékesítés térnyerése

A hagyományos áruházi forgalom csökkenésében komoly szerepet játszott az online kiadások megugrása. A hálaadás napi 1,33 milliárd dolláros forgalmat fekete pénteken további 2,4 milliárd dollár kiadás követett, ezzel 25, illetve 24 százalékos bővülést mutatott fel éves alapon az Adobe becslése szerint.

Persze a hagyományos áruházakat sem kell félteni az internetes vásárlásoktól, ugyanis már ők is egyre inkább kiveszik a részüket az online eladásokból. A Target például 40 százalékkal növelte az online értékesítésből származó bevételeit hálaadás napján, igaz ehhez az is kellett, hogy ingyenes kiszállítást biztosítson a megrendelőknek.