Egyre korábban indul a karácsonyi bevásárlási szezon a tengerentúlon, ami nagyban rányomja a bélyegét a hálaadás hétvégéjének forgalmára. Idén mintegy 133 millióan rohamozták meg az áruházakat.

  • Nem sikerült túl jól a karácsonyi bevásárlási szezon első hétvégéje, ugyanis a hálaadással induló vásárlási láz első négy napján „csak” 50,9 milliárd dollárt, azaz 11 százalékkal kevesebbet költöttek el a vevők, mint egy éve az NRF becslése szerint.
  • Nem csoda, hogy kevesebbet költöttek a vásárlók, hiszen kevesebben rohamozták meg az áruházakat, mint 2013-ban. Amíg tavaly 248,6 millió vásárló fordult meg az USA boltjaiban a karácsonyi szezon első hétvégéjén, addig már „csupán” 233,3 millió. Ráadásul az egy vásárlóra jutó bevételek 380,95 dollárra csökkentek a tavalyi 407,02 dollárról (-6,4%).
  • Ráadásul a tendencia folytatódása várható ma is, a hálaadást követő első hétfőn, amely Cyber Monday-ként hiresült el az USA-ban. A karácsonyi bevásárlási szezon szempontjából ugyanis ezt tekintik az online vásárlók „fekete péntekjének”. Az NFR csak ma 126,9 millió internetes vásárlóval számol a tavalyi 131,6 millió után.
  • Ezzel már a második egymást követő évben költöttek kevesebbet az amerikaiak hálaadás hétvégéjén, ami elsőre akár rossz hírként is hangozhatna. Ugyanakkor egyáltalán nem kell megijedniük a kereskedőknek, hiszen mindez annak tudható be, hogy hamarabb indulnak a leárazások, mint korábban.
  • Ennek tudatában nem meglepő, hogy a teljes karácsonyi bevásárlási szezonnal kapcsolatban továbbra is optimista az NRF, amely 4,1 százalékos bevétel növekedéssel számol. Hasonló véleményen van a ShopperTrak is, amely 3,8 százalékos bővülést vár november-decemberben.