Két kézzel szórták a pénzt az amerikaiak

2014.12.03. 11:09

Örülhettek az amerikai kiskereskedők, hiszen az idei Cyber Monday alkalmával rengeteg pénzt költöttek el online a vásárlók.  Ez különösen jókor érkezett, hiszen a kiskereskedők számára fontos Hálaadás utáni hosszúhétvége nem bizonyult olyan erősnek, mint amilyenre számítottak.

  • Ugyan a Hálaadás utáni hosszú hétvége kisebb csalódást okozott a kiskereskedőknél, hiszen a korábbiaknál kisebb ütemben növekedtek az eladások, a Cyber Monday kárpótolta az online kereskedelem szereplőit.
  • Ez eloszlatta a kételyeket afelől, hogy a Cyber Monday veszítene jelentőségéből, és jól mutatja az online kereskedelem fontosságát az ünnepi szezonban.
Cyber Monday
A Fekete Péntek internetes megfelelőjének nevezhetjük az amerikai Hálaadást követő hétfőt. Az úgynevezett Cyber Monday alkalmával óriási kedvezményekkel vásárolhatunk az online áruházakban. Mostanra ez is világméretűvé nőtte ki magát, már Európában, sőt Magyarországon is találkozhatunk jelentős leértékelésekkel.

 

  • Az amerikai e-kereskedők által értékesített termékek összértéke meghaladta a 2 milliárd dollárt, ami rekordnak számít az egy napra eső eladások tekintetében. Ez 17 százalékos növekedést mutat a tavalyi adatokhoz képest, míg a teljes hálaadási hosszúhétvégét tekintve 24 százalékkal teljesített jobban az idei hasonló időszak.
  • A nagyobb üzletláncok egyre nagyobb hangsúly fektetnek az online eladások növelésére, és megpróbálnak versenybe szállni az e-kereskedelmi óriással, az Amazonnal.
  • A Wal-Martnak is rekord nap lett megrendelések szempontjából a Cyber Monday, és ugyan a pontos összeg nem ismert, a vállalat honlapját 1,5 milliárdszor keresték fel.