Novemberben is többéves csúcson pörögtek az újautó eladások az Egyesült Államokban. Az egyre erősebb amerikai gazdaság a csökkenő benzinárakkal együtt novemberben is lökést tudott adni az autógyártók értékesítéseinek, amivel az amerikai autópiac végleg maga mögött hagyta a válságát. 

Remek hónapot tudhat maga mögött az amerikai autópiac. Novemberben ugyanis tovább növekedtek az autóeladások az USA-ban, és 1,3 millió darab személy- és kistehergépjármű került értékesítésre. Ez 4,6 százalékkal több a 2013 novemberében eladott 1,245 millió darab gépjárműnél. Ráadásul a növekedést úgy sikerült elérni, hogy az idei novemberben egyel kevesebb értékesítési nap (összesen 25) állt az autógyártók és autószalonok rendelkezésére, mint tavaly. 

Külön pozitívum, hogy az elmúlt hónap a legerősebb novembernek számított 2001 óta az értékesítéseket tekintve. 

Forrás: WSJ Data center, Investor

Ezzel a novemberrel zárult elmúlt 12 hónapban összesen 16,37 millió darab újautó talált gazdára az Egyesült Állomokban, ami hét és féléves csúcsnak felelt meg. A többéves csúcson pörgő eladások azt mutatják, hogy az amerikai autópiac végleg maga mögött tudta hagyni a válságot, és a 2009 őszén elért gödör alja már csak rossz emléknek tűnik a gyártók számára. 

Forrás: WSJ Data center, Investor

 

Az autópiac javulása folyamatosan javuló, és egyre jobb erőben lévő amerikai gazdaságnak köszönhető, melynek köszönhetően erősödik a fogyasztói bizalom és visszatért az amerikaiak autóvételi kedve is. Az emberek egyre nagyobb százaléka cseréli le új típusra öreg autóját, mivel egyre öregebbnek tartják gépkocsijukat, amihez elképesztő mértékben veszik fel a hiteleket. Tavaly már 11,4 évre ugrott fel az amerikai személyautók átlagos életkora, ami több éves rekordnak felel meg.

Forrás: Investor.hu

Ezen túl az autógyártók hatalmas árkedvezményekkel igyekeznek támogatni az értékesítéseket, ami mellett a kedvező hitelhez jutási feltételek, olcsó hitelköltségek is segítik az amerikaiak autóhoz jutását.

Ezen kedvező tényezőket csak erősítette novemberben a zuhanó olajár, és az annak következtében csökkenő benzinár pozitív hatása. A csökkenő üzemanyag-árak miatt több pénz marad az amerikai fogyasztók zsebében, amit többek között autók vásárlására fordítanak. Továbbá a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelentő Black Friday napja is dobni tudott egyet az eladásokon. 

Forrás: Investor.hu

Kapkodták az Audikat

A nagy autógyártók szinte kivétel nélkül kellemes meglepetést okoztak értékesítési számaikkal. A Ford eladásai ugyan 1,8 százalékkal csökkentek éves alapon, de a szakértők ennél nagyobb mértékű, 2 százalékos visszaesésre számítottak előzetesen. Elsősorban az Explorer és az Escape modellek eladásai alakultak erősen a hónap során (13, illetve 22 százalékkal emelkedtek).

A vállalat legnépszerűbb modellje, az amerikai eladási listákat több mint három évtizede vezető F-szériás terpjárók iránt viszont 10 százalékkal visszaesett a kereslet (összesen 59,05 ezer darabot adtak el belőlük), de még így sem tudták megelőzni a modellt a riválisok. A terepjáró iránti kereslet visszaesésében nagy szerepet játszik az új modellnek az előkészületei. A cég a típus acélvázát alumíniumvázra cseréli, ami miatt az amerikaiak inkább elhalasztják az autó megvásárlását az új modellre várva. Ennek tudható be a Ford eladásainak kisebb csökkenése. 

A hírek szerint az új F-modell bevezetése a tervek alapján valamikor 2015 első felében várható, amit már nagyon vár a piac. A várakozások felfokozottak vele kapcsolatban, és ha valóban rendkívül kedvező fogadtatásban részesül, az a Ford jövőbeni eladásait is tovább pörgetheti. 

ford f-150Forrás: Ford

A Ford nagy riválisának, a General Motorsnak az eladásai is emelkedni tudtak, 6,5 százalékkal bővültek éves alapon. A cég 225,8 ezer újautót adott el novemberben, amivel továbbra is a legnagyobb autógyártónak számít az USA-ban az értékesítéseket tekintve. 

A globálisan piacvezetőnek számító Toyota viszont visszacsúszott a harmadik helyre a Ford mögé, mivel 183,3 ezer darabos eladásai nagyjából háromezerrel elmaradt a Fordétól. Az Európában egyeduralkodó Volkswagen eladásiainak hónapok óta tartó fokozatos csökkenése is megállt, és a németek 3,2 százalékos bővülésről tudtak beszámolni. 

A prémiumautó-gyártók piacán is egyre élesebb a verseny. Az Audi eladásai 22 százalékkal ugrottak meg, amivel csökkentette még mindig jelentős hátrányát a BMW-vel és Mercedessel szemben. A BMW értékesítései kissé megtorpantak (2,3 százalékkal estek) az elmúlt hónapok folyamatos bővülése után, a piacvezető Mercedes viszont 2 százalékkal növelni tudta értékesítését. 

Forrás: WSJ Data center, Investor.hu

Kiugrott a Fiat Chrysler

A kedvező statisztikákra tegnap nagy emelkedéssel reagáltak az amerikai és japán autógyártók részvényei. A Fiat Chrysler 3 százalékot, a GM 1 százalékot, a Ford és a Toyota 0,8 százalékot drágult. Ezzel szemben viszont ma az európai autógyártók papírjai inkább a mínuszokat halmozzák. 

Forrás: Investor.hu