A hamburgerimádók kevesebbet költöttek

2014.12.08. 16:09

A vártnál jobban, 2,2 százalékkal csökkent a McDonald's árbevétele világszerte. Az elemzők ennél kevesebb, 1,7 százalékos csökkenésre számítottak. A Burger King pedig történelmi csúcsa felé vette az irányt. 

Az Egyesült Államokban 4,6 százalékkal esett a világ legnagyobb étteremláncának értékesítésből származó árbevétele a múlt hónapban, ez a legnagyobb csökkenés az utóbbi tíz évben.

Túl bonyolultak a menük

A visszaeséshez a szakértők szerint hozzájárultak az éttermekben kínált egyre bonyolultabb menük, amelyek lassítják a kiszolgálást, valamint az élesedő verseny a gyorséttermi piacon. Egyes gyorsétterem-láncok a friss összetevőkre és az egyedi igényeket figyelembe vevő kiszolgálásra helyezik a hangsúlyt, ami vonzza a McDonald's-ra jellemző fiatalabb vevőkört.

10 éve nem zuhant ekkorát a McDonald's árbevételeForrás: Benjamin Madsack/Benjamin Madsack



A McDonald's "alapvető változtatásokat tervez végrehajtani üzletmenetében" a lejtmenet megállításáért. Új szervezeti struktúrát akarnak, és egyes menedzsmenti szintek leépítését is tervezi a vállalat.

A részvények árfolyama is 5,5 százalékkal csökkent

Az oroszországi bevételeket visszafogta, hogy a hatóságok több gyorséttermet bezártak fogyasztóvédelmi vizsgálatok után - ezt a lépést többen inkább megtorlásnak tekintik az Oroszországra kivetett nyugati szankciók miatt. A McDonald's részvényeinek árfolyama 5,5 százalékkal csökkent az utóbbi fél évben.

A Burger King a csúcson

Október közepén a 28 dolláros szintről elrugaszkodva az elmúlt héten történelmi csúcsra jutott a Burger King. Azóta az árfolyam egy jelentősebb korrekció során visszatesztelte a korábbi csúcsnak számító 34 dolláros szintet, ráadásul innen felpattanva ismét sikerült erősödésbe lendülni.