Mik a CRM rendszer bevezetésének eredményei?

Vágólapra másolva!
A CRM rendszer akkor érdemes bevezetned, ha úgy érzed, cégedre ráfér a változtatás. De akár azért is, mert ha a vevőid által az összes, rendelkezésedre bocsátott információt össze tudod gyűjteni, sokkal jobban ki tudod szolgálni őket. 
Vágólapra másolva!

Ha sikerül úgy bevezetned a rendszert, hogy a cégen belül mindenki tisztában van annak előnyeivel (automatizálással csökkenti a monoton feladatokra szánt időt, soha semmit nem felejtenek el, mert minden rögzítve van, stb), és valóban használják azt, a következő eredményekre számíthatsz a CRM rendszer bevezetésével:

Ügyfélközpontúvá válik a céged.

„Ha Te nem foglalkozol az ügyfeleddel, más majd fog” – tartja a mondás. Ha ügyfélközpontú a céged, akkor a vevő úgy érzi, bármikor számíthat rád, mert a CRM rendszer segítségével rögtön tudsz reagálni a megkeresésére, árajánlatkérésére.

A megfelelő CRM-rendszerrel a céged folyamatai áttekinthetővé, eremdményeik pedig mérhetővé válnak. Forrás: Origo

Egy-két kattintás, és a rendszer automatikusan emlékeztet arra is, kinek kell számlázni, vagy ki érdekelődött az új fejlesztés iránt, amivel egy másik termékben most álltatok elő.

Ha folyamatosan érezteted, hogy a vevőd VIP számodra, szívesebben fog Nálad pénzt költeni, és a barátainak ajánlani. A CRM rendszerekkel bármikor vissza tudod keresni, melyik értékesítőd milyen hangvételű e-mailt írt egy-egy vevőnek, így a kommunikációt cégen belül egységesíteni tudjátok, hogy mindig hiteles és udvarias legyen.

A felhőalapú CRM-eknél, mint amilyen a MiniCRM is, soha nem fordulhat elő, hogy két kollégád két különböző válasszal reagál a vevőnek, hiszen mindenki ugyanazt a rendszert látja, ami folyamatosan frissül.

Nő az árbevételed – de a profitrátád is

Az árbevétel és a profitráta három dolog miatt fog nőni:

Célzottabb marketing

Ha a cégpolitikád az ügyfeleidet helyezi a középpontba, sokkal többet megtudsz róluk. Mivel a vevőidről minden információ egy helyen van, és könnyen megtalálod a legjobb vevőidet is, le tudod szűrni, mik a közös jellemzőik, mivel lehet őket megfogni.

Ami talán még fontosabb, hogy a mérhetővé tett folyamatokkal láthatóvá válik, hogy milyen típusú marketing és értékesítés segített érdeklődődet vevővé konvertálni.

Minél többet tudsz vevőidről, annál pontosabban tudod, hogy kiket kell megcéloznod. Főleg B2B vállalkozások esetében fontos észben tartanod, hogy a marketingfolyamatokat és elérést nagyon le kell szűkítened, hiszen számodra csak a cég döntéshozói azok, akikre érdemes költeni.

Az olyan okos CRM rendszerek, mint a MiniCRM is, azt is meg tudják mutatni, honnan érkeznek a vevőid. A cég számára fontos visszajelzés, hogy mi az a marketingcsatorna, ami a legnagyobb hatással bír azokra a vevőkre, akiket meg akarsz célozni.

Így ugyanazt a büdzsét jobban be tudod osztani. Például lehet, hogy eddig azt hitted, a Facebook-ról jön a legtöbb vásárló, de CRM-mel könnyen kiderülhet, hogy onnan bár sok érdeklődő érkezik, vásárolni inkább azok vásárolnak, akiknek a barátaik ajánlották a terméked. Ez jelentheti azt, hogy jobban jársz, ha a Facebook-hirdetésre szánt keretet inkább egy kedvezményes ajánlási programra használod fel.

Tisztábbá válik az is, hogy mik azok az értékesítési folyamatok, amik működnek. Mivel azonnali visszajelzéseket kapsz, és követhető, melyik érdeklődőnek milyen, és hogyan formázott ajánlat ment, tudsz ezeken a módszereken csiszolni, ami hosszú távon több konverzióhoz vezet.

Hatékonyabb munkavégzés

Ha a munkatársaid folyamatos visszajelzést kapnak arról, mi az, ami működik, és vissza tudják keresni, mivel foglalkoztak a legtöbbet, akkor azt is meg tudják állapítani, hogy van-e a kettő között eltérés, és ha szükséges, tudnak változtatni.

A visszakapott, mért riportok sikerélményt is adnak a kollégáidnak. Ha számszerűsíted, hogy a befektetett munkájuk mennyire vált a cég hasznára, motiválod őket. A CRM-rendszer mellett nincs szükség a munkatársaid folyamatos felügyeletére, vagy arra, hogy heti riportokat nyújtsanak be arról, hogy mit csináltak, hiszen ez a rendszerből pontosan látható. Így kollégáid akár otthonról is tudnak dolgozni.

Nem mellékes az sem, hogy azok a feladatok, amik nagy pontosságot igényeltek, ám rendkívül monotonak voltak, a CRM-rendszerekkel egyszerűsíthetővé, automatizálhatóvá válnak. Így a kollégáidnak sokkal több ideje lesz arra, hogy a vevőiddel foglalkozzanak ahelyett, hogy mondjuk címzett-Excelekbe másolgatnának, és a munkájukat is jobban fogják élvezni.

Egyben a CRM-rendszerrel rengeteg stresszt is meg tudsz nekik spórolni, hiszen azok a feladatok, amiket eddig fejben kellett tartaniuk, már egy külső rendszerben fognak szerepelni, ami mindig időben emlékezteti őket (pl. a számlázási folyamat elindítására), vagy automatizál olyan dolgokat, amiket eddig könnyű volt elfelejteni (pl. hírlevelek küldése). Ha ezek a feladatok már tudat alatt sem stresszelik őket, sokkal jobban tudnak koncentrálni az előttük álló feladatokra.

Kisebb az alkuk szerepe az értékesítésben

Ha a vevőid látják, hogy itt olyan extra szolgáltatást és kiszolgálást kapnak, amit máshol nem, sokkal szívesebben térnek vissza, és sokkal szívesebben fizetnek teljes árat is a termékedért – hiszen pontosan látják, hogy cserébe minőséget kapnak.

A folyamatok mérhetővé válnak.

Honnan jönnek a vevőid? Milyen értékesítési módszerek működnek a legjobban? Tudják a kollégáid, hogy mivel töltik a legtöbb idejüket? Mennyire elégedett a vevőd a termékeddel, és az ügyfélszolgálatoddal?

Ha CRM rendszer használsz, ezek a kérdések, amikre eddig csak tippjeitek voltak a cégen belül, megválaszolásra kerülnek. Tudni fogod, hogy mi az, ami valóban használ, mire kell több figyelmet fordítanod. Az összegyűjtött visszajelzésekből pedig akár az is kiderülhet, mire vágynak még a vevőid: hogyan tudnád a termékedet jobbá tenni, vagy milyen új termékkel tudnál előrukkolni, ami kiegészíti a létezőt.

Összességében tehát elmondható, hogy a MiniCRM rendszer segíti, hogy az érdeklődőkből többen konvertáljanak, és, hogy az ügyfeleid teljes árat fizessenek. Mindez nagyobb bevételhez vezet: a MiniCRM használói között volt példa arra, hogy egy cég három éven belül négyszeres bevételnövekedést ért el. Ha többet tudsz a vevőidről, mint a konkurenciád a sajátjáról, és motiváltabbak, frissebbek a munkatársaid, semmi sem lehetetlen.