Bírság a fogyasztói csoport szervezőinek

2014.12.09. 15:15

Három társaságra összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a a GVH.

A Best Life Center, a Life Organization Szolgáltató és a General Future 2012 szeptembere és 2013 decembere között futó sajtóhirdetései a hivatal szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülnek, áll a Gazdasági Versenyhivatal közleményében.

Megtévesztő reklámok

A reklámok azt a látszatot keltették, hogy a cégekhez fordulók pénzt kaphatnak, ami nem volt igaz, a megbírságolt vállalatok ugyanis csak vásárlási jogot árultak. Nem derült ki a hirdetésekből egyértelműen, hogy a reklámozók fogyasztói csoportok szervezésével foglalkoznak, hogy előtörlesztés vállalalása alapján dől el, ki juthat vásárlási joghoz és, hogy a kliensek nem szerződéskötéskor, hanem később - akár évek múltával - juthatnak csak a vásárlói joghoz.

A megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenekForrás: AFP/Noel Celis

Súlyosbító körülmény

A hivatal összesen 15 millió forintra bírságolta a három céget. A büntetés kiszabásakor súlyosbító körülmény volt, hogy a reklámok széles néprétegeket értek el és, hogy a célcsoport tagjai kiszolgáltatott anyagi helyzetben voltak. A megcélzott fogyasztók ugyanis jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, nem részesülhetnek banki szolgáltatásokból és mindezért különösen érzékenyen reagálhatnak a hitelezéssel kapcsolatos reklámokra.

A bírságon túl a GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.