A kezdeményezés természetesen az Egyesült Államokból indult, de már itthon is ötödik alkalommal rendezik meg az ingyenes szállítás napját, amihez idén több mint 100 webáruház csatlakozott.
Az elv egyszerű: a webáruházak vásárlásainak mintegy felét azért szakítják meg, mert a vásárlók a szállítási költséget - amivel általában csak közvetlenül a fizetés előtt szembesülnek - túl magasnak találják.
Felmérések ráadásul azt is kimutatták, hogy az emberek 90 százaléka hajlamos az előre eltervezettnél többet költeni, ha tudja, hogy a kiszállítás ingyen van.
Azt, hogy a hazai online kereskedelem egyre érettebbé válik, onnan lehet látni, hogy az utóbbi években megszaporodtak a mostanihoz hasonló, egynapos, kiemelt akciók. Az ingyenes szállítás napja mellett volt már internetes vásárlás napja és zöld hétfő is.
A fekete péntek azért lóg ki a sorból, mert míg a fent felsorolt akciók több webáruház összefogásából születtek, addig a fekete pénteket idén itthon két nagy webáruház egymástól elszigetelt akciója fémjelezte. Mint emlékezetes, az egyiknek sikerült, a másiknak nem.
A holnapi akcióban részt vevő webáruházak listáját itt lehet megtalálni.