Kína miatt szenved a KFC

Yum! napi grafikon (NYSE)
Vágólapra másolva!
Nagyot esett a KFC, Taco Bell, illetve a Pizza Hut gyorséttermi láncairól híres amerikai Yum! Brands árfolyama tegnap. A lejtmenetet a vállalat által kiadott profitfigyelmeztetés idézte elő, melyért a lassuló kínai eladások okolhatók. 
Vágólapra másolva!
  • Profitfigyelmeztetésről számolt be a világ egyik meghatározó gyorséttermi cége a Yum! Brands a tegnapi befektetői napon. Ezek szerint a vállalat a 2014-es üzleti évének egy részvényre jutó nyeresége „csupán” 5 százalék körül növekedhet, miközben júliusban még 20 százalékos bővülést céloztak meg.
  • A gyengébb növekedés leginkább a kínai eladások visszaesésének tudható be. Az elmúlt években két egészségügyi botrány tépázta a vállalat hírnevét, legutóbb júliusban került középpontba a vállalat egyik beszállítója, amely lejárt húsokat használt fel. Azóta megszakították velük az együttműködést, ennek ellenére persze nehezen térnek vissza a fogyasztók az éttermekbe.
  • Ennek ellenére Gred Creed, aki hivatalosan január 1-től veszi át a vezérigazgatói posztot, továbbra is optimista a jövőt illetően. 2015-ben ismét kétszámjegyű, legalább 10 százalékos profitbővülést szeretne elérni a Yum!-mal. Üröm az örömben, hogy az elemzők eddig 17 százalékos növekedéssel számoltak.
  • Kínában például 15 százalékos nyereségnövekedés elérése a cél. A tervek teljesüléséhez 2100 új üzlet nyitására is szükség lesz jövőre, valamint a kínai eladások felpörgésére.
  • A profitfigyelmeztetés hatására további 4,4 százalékot esett a piaczárás utáni kereskedés során a Yum! árfolyama.
Yum! napi grafikon (NYSE) Forrás: AmiBroker, Investor.hu