Vágólapra másolva!
Több mint 20 százalékkal többet vásároltunk az interneten.
Vágólapra másolva!

A magyarországi online kiskereskedelmi forgalom 2014-ben megközelítőleg 266 milliárd forintot ér el, ez mintegy 49 milliárd forintos, 22,5 százalékos növekedés az előző évhez képest – írta a Napi Gazdaság az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. adatai alapján.

Bejött a fekete péntek

A becsült összeg a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom több mint három százalékának felel meg. A lap szerint a hazai webáruházak csak a Black Friday (fekete péntek) néven futó akcióik keretében 2,3–2,7 milliárd forint értékű áruforgalmat generáltak.

20 százalékkal nőtt az internetes vásárlások száma Forrás: AFP

Pintér Róbert, az eNET kutatásvezetője a lapnak elmondta, hogy az év során több új, nagy szereplő jelent meg a piacon, emellett a vásárlási szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése is szerepet játszik az erőteljesebb növekedésben.

A logisztikai szolgáltatók innovációi – mint például a csomagautomaták megjelenése a termékátvételi lehetőségek kibővítésével – még kényelmesebbé teszik az online vásárlást.