Mintegy 7 milliárd forint bevételt kerestek az üzletek a tavalyi húsvéti időszakban a sonkákkal - derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből. Ez 15 százalékkal több, mint 2013-ban. Mennyiségben 13 százalékos volt a növekedés, összesen 3700 tonna sonkát adtak el. Az éves sonkaeladások 21-22 százaléka származott a húsvéti időszakból az elmúlt három évben.
Legnagyobb mértékben, 17 százalékban a magasabb minőségű főtt sonkák eladásai bővültek. A tavaly márciusban és áprilisban eladott sonkák 90 százaléka ebbe a kategóriába tartoztott, a maradék 10 százalékot a füstölt-főtt és az egyéb sonkák tették ki.
Az árak csak kis mértékben emelkedtek. Egy kilogramm sonka átlagára 1 881 forint volt a tavalyi szezonban. Ez 2 százalékkal több, mint egy évvel korábban volt. A főtt sonkánák átlagára 2016 forint volt, ami szintén 2 százalékos éves drágulást jelent.
A húsvéti sonkák háromnegyedét a 400 négyzetméternél nagyobb területű üzletekben vették meg. A hipermarketek piaci részesedése csökkent, a szupermarketeké és diszkontoké viszont nőtt. A sonkák 58 százalékát önkiszolgáló polcoknál vették, 42 százalékot pedig a csemege pultoknál. Az előbbi aránya folyamatosan csökken, az utóbbié pedig nő.