A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még 2014 végén, piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító RTL 2015-től csomagban értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, közölte a GVH. A versenyhivatal szerint az RTL részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ez pedig már alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt a reklámpiacon.
A cég ezzel sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit, ezért a GVH június 15-én versenyfelügyeleti eljárást indított az RTL ellen. A versenyhatóság közlése szerint a vállalkozás televíziós reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát vizsgálja 2015. január 1-jétől.
A versenyhivatal közlése szerint
a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul, teszik hozzá. A GVH közölte az is, hogy az RTL-t érintő eljárásnak és a Vajna-csoport a TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódó eljárás között nincs összefüggés.