Közép-Európában a munkakeresők 44 százaléka, Kelet-Európában pedig 23 százalék használja aktívan a közösségi médiát álláskeresésre. A munkaerő-toborzók ugyanakkor kevésbé aktívak a közösségi hálózatokon, Amerikában és Kelet-Európában is csak 9-10 százalékuk használja rendszeresen ezt a csatornát új munkatárs keresésénél - derül ki az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatásából. A közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb, miközben
a Facebookon azt ellenőrzik le, mit írnak egy adott cégről.
A munkaadók harmada utasított már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt.
A tanulmány szerint a munkavállaló esélye a munkaadóval történő kapcsolatfelvételre egyenes arányban nő az általa használt közösségi médiumok számával. Ha egy hálózaton van jelen aktívan, 16 százalék esélye van arra, hogy egy álláslehetőség megtalálja, ez a szám azonban akár 46 százalékra is nőhet, ha mind az öt jelentős nemzetközi oldalt (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube) használja. Míg
az álláskeresők 65 százalék használ mobil eszközöket az álláskereséshez
, addig a munkaadók mindössze 41 százaléka alkalmazza ezeket az eszközöket, amikor az esélyes jelölteket keresik.
Miközben a munkakeresők nyitottak az ilyen ún. smartworking megoldások iránt, addig a munkahelyek jóval óvatosabbak ezekkel szemben, hiszen egy részük teljesen új megvilágításba helyezi a munkáltató és a munkavállaló viszonyát.
A munkavégzés helye szempontjából a közeljövőben a rugalmasság lesz a kulcsfontosságú tényező.
Az álláskeresők több mint fele szívesen dolgozna otthonról, hasonló számban vannak, akik előnyben részesítenének egy otthonukhoz közeli irodát, harmaduk választana közösségi irodát, és szintén egyharmaduk akár útközben is dolgozna.