Túlélték a válságot az autókölcsönzők

2015.01.22. 12:07

A turisztikai bevételek közel negyedét a kölcsönzések adják, az arány pedig folyamatosan nő - áll a Sixt autókölcsönző most kiadott közleményében. A cég forgalmának mintegy 70 százaléka származik a Magyarországra látogató külföldiektől.

A tavalyi év első 10 hónapja a turizmusban mind vendégek, mind pedig bevétel szempontjából meghaladta az előző év azonos időszakában mért adatokat, és ez a tendencia megfigyelhető volt az autókölcsönzésekben is.

A vállalati szegmensen túl a magánturizmus is egyre nagyobb bevételt jelent az autókölcsönzőknekForrás: Audi

Az idei év számadatai azt támasztják alá, hogy a stabilan fizetőképes vállalati szegmens mellett májustól-szeptemberig az üdülni, kikapcsolódni vágyók épp olyan erős volument képviselnek az üzletágban. A turisztikai bevétel 7%-kal nőtt ebben az időszakban tavalyhoz képest.

Az iparág eredményeire ugyanakkor több makrogazdasági esemény is kikerülhetetlen hatással volt. A cégeknek a válság kirobbanását követő években jelentős árfolyamveszteségeket kellett elszenvednie. Azok a vállalkozások, amelyek e veszteségeket kezelni tudtá, igyekeztek a flottafinanszírozást devizáról forint alapra változtatni, hogy a korábbi árfolyambizonytalanságból adódó kockázatokat elkerüljék.

További általános érvényű trend az online forgalom folyamatos emelkedése.

"A Wallis Autókölcsönző Kft. működési költségei - a változó jogszabályi környezet negatív hatásait is ellensúlyozva - évről évre csökkennek" - áll a cég közleményében, amely kiemeli, hogy a bevételek eközben tavaly mintegy 13 százalékos növekedést mutattak.

„Stratégiai terveink között szerepel, hogy a SIXT Magyarországon is autókölcsönzőből egy teljes mobilitás szolgáltatóvá nője ki magát" - mondta el az eredményekkel kapcsolatban Dévai Gábor, a SIXT Magyarország ügyvezető igazgatója.