Erre költik a férjek a pénzt

2015.01.26. 13:57

Az európaiak fittyet hánynak arra, hogy a gazdasági helyzet még nem stabilizálódott. Tavaly 42 százalékuk költött rendszeresen önmagára, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent. 

A MasterCard kutatása szerint januárban ajándékozzuk meg magunkat leggyakrabban. És fordult az eddig megszokott trend, a férfiak többet költenek személyes élvezetekre, mint a nők. A cég legújabb felmérése 17 európai ország véleményét tükrözi. 

A férfiak viszik a pálmát

A férfiak és a nők ugyanolyan gyakorisággal vásárolnak élvezeti cikkeket maguknak. Viszont a férfiak drágább dolgokat vesznek. Míg a férfiak 18 százaléka 30 ezer forintnál is többet költ magára, addig a nőknek csupán 8 százaléka szán ennyit önmaga kényeztetésére. A megkérdezetteknek a harmada hatezer forintot vagy annál is alacsonyabb összeget szán magára vásárlásonként.

A férfiak többet költenek magukra, mint a nőkForrás: Thinkstock

„Ezek a vásárlások általában nagyon impulzívak, hirtelenjében hozzuk meg a velük kapcsolatos döntéseket. Éppen ezért az ilyen esetekben is a kártyahasználat a kézenfekvő fizetési forma, hiszen így nem kell azon aggódnunk, hogy lesz-e nálunk elég készpénz, akár bolti, akár online vásárlásról van szó” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. A legboldogabbak Európában a törökök lesznek a vásárlástól: a nők 67 százaléka, a férfiak 51 százaléka leli örömét benne, ezért nem is meglepő, hogy négy törökből három legalább havonta kedveskedik magának valamivel.

A boldogság ára

Az ilyen típusú költekezés bűntudatot is okozhat, hacsak nem alkalmi jellegű. Érdekes módon a nők azok, akik nagyobb arányban érzik bűnösnek magukat élvezeti cikkek vásárlása után: 16 százalékuk gondolja azt, hogy inkább spórolnia kellett volna, míg a férfiak 12 százaléka bánja csak meg a vásárlást. Leginkább a svéd nők érzik rosszul magukat vásárláskor, annak ellenére, hogy negyedannyi köztük a költekező, mint férfi társaik között. Ezzel szemben a törökök elfogadják, hogy boldogságuknak ára van, így náluk csak 8 százalékuk érez bűntudatot.

A nők gyakrabban éreznek bűntudatot a vásárlás utánForrás: Thinkstock

A férfiak inkább élményekre, így például utazásra, szórakozásra vagy technológiai eszközökre költenek, míg a nők hajlamosabbak magazinokat, édességeket, szépészeti cikkeket vásárolni. A legapróbb dolgokat a román nők veszik: 57 százalékuk rúzst vagy valami más kozmetikumot vásárol magának.