Ennyit keres rajtunk a Facebook

Like gombok, facebook, google+, youtube
Vágólapra másolva!
A közösségi oldalt üzemeltető amerikai Facebook vállalat egyre több pénzt keres felhasználóin. 2014 utolsó negyedévében minden felhasználó után 2,81 dollár reklámbevétele volt, ez 31 százalékos növekedés a 2013-as negyedik negyedéves 2,14 dollárhoz képest.
Vágólapra másolva!

A Facebook legfontosabb piaca az Egyesült Államok és Kanada, itt felhasználónként 9 dollár bevétele volt 2014 utolsó három hónapjában, ez 49,2 százalékos éves növekedésnek felel meg. A világ más régióiban jóval kevesebb bevétel jön össze a felhasználók után, Ázsiában és a Csendes-óceán térségében például csak 1,27 dollár.

Szép számokat közölt a Facebook

A vállalat szerda éjszaka ismertette legfrissebb negyedéves jelentését. 2014. október–decemberében a nyereség 701 millió dollárra emelkedett 34 százalékos éves növekedéssel, a bevétel 49 százalékkal nőtt és 3,85 milliárd dollár lett.

Jól teljesített a Facebook Fotó: Origo

A Facebook nyeresége lehetett volna nagyobb is, de sok kiadása volt. Az összesített üzemi költségmutató 87 százalékot ugrott, elérve a 2,7 milliárd dollárt. A vállalat többet költött kutatásra és fejlesztésre, valamint a bérköltségek is emelkedtek, mert a Facebooknak több felvásárlása is volt, így nőtt az alkalmazottainak a száma.

Szinte már mindenki mobilon nézi

A negyedéves jelentés szerint a naponta aktív Facebook-felhasználók száma csak 3 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben, ez a legkisebb növekedési ütem 2012 óta. A felhasználók közül 64 százalék volt aktív mindennap a közösségi oldalon, ez az arány most először nem változott, mióta két évvel ezelőtt tőzsdére ment a cég.

A Facebook-felhasználók 85 százaléka mára mobileszközön (okostelefon, táblagép) keresztül is használja a közösségi oldalt, sőt több mint harmaduk csak ezt az elérési módot veszi igénybe. A változás a Facebookon hirdető vállalatoknak is feltűnt, a 3,6 milliárd dolláros reklámbevétel 69 százaléka jön már mobileszközökről, korábban ez az arány 53 százalék volt.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója Forrás: AFP/Justin Sullivan

Az eMarketer piackutató számításai szerint a mobileszközökre szánt reklámok 40 milliárd dollár értékű globális piacán 2014 egészében 18,4 százalékos részesedése volt a Facebooknak, több, mint a 2013-as 16,6 százalék. A piacvezető Google vállalat részesedése közben 46,6 százalékról 40,5 százalékra csökkent. A teljes digitális reklámpiacot nézve a Facebook részesedése 5,8 százalékról 7,8 százalékra nőtt, a Google részesedése 31,6 százalékról 31,1 százalékra csökkent a piackutató szerint.