A 0 százalékos adózói körbe eső cégek bevonása a reklámadó jogszabálya alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat egyértelműen ellehetetleníti, továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra, hívta fel a figyelmet közleményében a Magyar Reklámszövetség.

Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja – hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is –, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re.

Az MRSZ a reklámadót érintő változások miatt egyeztetést sürget.