Nem érhető el a MÁV honlapja, így nem megy az online értékesítés sem, ahogy a jegykiadó automaták sem működnek.

Országos problémáról van szó, erősítette meg az Origónak a MÁV. Hardverhiba miatt nem működik az összes jegykiadó automata, és nem elérhető az online jegyértékesítés sem.

A probléma elhárításán dolgoznak a MÁV munkatársai, de azt nem tudták megmondani, mikorra állhat helyre a rendszer. Jelenleg csak a pénztáraknál lehet jegyet vásárolni. A MÁV menetrendje az Elvirán, ezen a linken továbbra is elérhető.

Csak a pénztáraknál lehet jegyet venniFotó: Polyák Attila - Origo

Ezt javasolja a MÁV

A műszaki hiba miatt a  pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-START Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és – lehetőségei szerint – több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését, írja közleményében a cég. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.

A MÁV közlése szerint azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni. Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel:

  • megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját;
  • a jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján; 
  • az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen; 
  • ha később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni.

Csak új menetjeggyel utazhat

A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat, közölte a vasúttársaság. Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, ha az utazás után az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja), és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára.