Vágólapra másolva!
A Daimler vezérigazgatójának elsődleges célja, hogy 2020-ig a világ elsőszámú luxusautó gyártójának járó elismerő cím birtokosa lehessen. A német vállalat mai napon publikált negyedéves jelentése alapján pedig erre egyre komolyabb esélyei vannak, hiszen a cég prémiummárkája, a Mercedes már tényleg ott lohol a nagy riválisok, a BMW és az Audi nyomában.
Vágólapra másolva!

Remek negyedéven van túl a Daimler, és az egész tavalyi évet tekintve sem panaszkodhat a német vállalat vezetése. Mint arról korábban mi is beszámoltunk, az autógyártó nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy a világ legnagyobb luxusautó gyártójává váljon az évtized végéig. Ehhez az egyáltalán nem egyszerű célhoz vezető útnak a állomásait láthattuk az elmúlt negyedévek során, és ebbe a sorba illeszkednek a negyedik negyedév kiugróan jó eredményei is.

A mai napon publikált jelentésből ugyanis kiderül. hogy a vállalat üzemi eredménye 2,82 milliárd euró lett, ami nem csak az egy évvel korábbi 2,56 milliárdhoz, hanem az elemzők által várt 2,61 milliárd euróhoz képest is jelentős előrelépést jelent. De a vállalat vezetése a jövőt tekintve is hasonlóan optimista, és az idei évben is az üzemi eredmény jelentős növekedését várják, természetesen főként a Mercedes márkára támaszkodva.

Forrás: Daimler, Investor.hu

De ugyancsak bizakodásra adhat okot a csoportszintű árbevétel11 százalékos emelkedése is, illetve az, hogy a vállalat vezetése bejelentette a részvényeseknek járó osztalék 8,9 százalékkal való megemelését.

A vállalat vezérigazgatója, Dieter Zetsche tűzte ki azt az egyáltalán nem egyszerű célt, hogy a Mercedes eladásai az évtized végéig megelőzik a BMW-t és az Audit is. A tervek pedig egyelőre teljesülni látszanak, és a márka megrendelései gyorsabb ütemben növekedtek tavaly, mint a BMW vagy az Audi esetében.

Forrás: Investor.hu

Ebben hatalmas szerepet játszott, hogy az S osztály eladásai majdnem duplájára növekedett, illetve a kompakt autókból is 25 százalékkal többet adtak el éves szinten. Mindennek hatására a márka éves szintű értékesítései 13 százalékot emelkedtek, amivel elérték az 1,65 millió eladott darabot. Ennek ellenére viszont még mindig az Audi mögött vannak 91 090 darabbal, a BMW-től pedig még nagyobb, 161 709 darabos a lemaradás.

Forrás: Investor.hu

De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a Daimler a világ legnagyobb kamiongyártója is egyben. A kamion eladások pedig 45 százalékot szárnyaltak a negyedik negyedévben a 173 000 eladott teherautóval.

A jelentés hatására a vállalat részvényárfolyama folytatja a hetek óta tartó emelkedést, és már másfél százalék körüli pluszban jár.

A Daimler (Xetra) napi árfolyama Forrás: AmiBroker, Investor.hu